MaBo pruducter från bestprice.nu

hej

min tjej köpte massagebadkar för 14500kr från www.bestprice.nu i luleå i slut av mars. först undervatten beylsning gick sönder efter bara två bad för det har läckt i vatten, några gånger efter det gick pump sönder och vatten spruttade utt från baksidan. stängt av badkar på konsole och tömde bad, men några timmar efter det gick igång badkar själva och rökte men jordfelbrytare drog ut inte och var tvungen att stäng av huvudsbrytare för att stopp det elda upp. badkar har varit installerade av proffs elektriker och rörmukare.

tjejen har förskte snackar mycket med vd om problem med han vissa inte mycket intresse och försök att släppa ansvarighet och leka med ord och då säger han garanti gäller inte-

husförsäkring säger att det ingeting att gör med dem och tjejen måste tar upp det med företag eller ARN.

bestprices.nu XXXXXXX är mycket barnligt och när tjejen försöker snacka med han han är (abussive) mot henne.

jag försökt snackar med han ett gång men blir jätte arg. nu säjer han att han har polis anmäld mig men jag hörde ingeting från polis, men fortfarande använder det för att säger varför garanti gäller inte ,däreför jag tänkte det bäst att jag snackar inte mera med han det inte mig som köpte badkar.

jag fundera om det finns andra folk som har hade problem med det här företag och blevit blåste...... jag tror min tjej vill få kontakt med dig...

Redigerat av moderator:
Fel som uppkommer inom 6 månader räknas som ursprungsfel och innebär att du kan reklamera och bevisbördan ligger på säljaren att bevisa att fallet inte skulle vara så, efter 6 månader är det du som ska bevisa att felet är ett ursprungsfel. Garantier är upp till varje företag att lämna om de vill.... men den 3-åriga reklamationsrätten är tvingande i lag...

Hemmakatten
Prata med konsumentvägledaren i kommunen. Den personen kan hjälpa er med hur ni går vidare.

VD för bestprice.nu vill svara i ärendet som följer:

"Verkar som om många uppgifter saknas i inlägget gjort av hemfixa.

Konsumentköplagen säger klart och tydligt att kunden är skyldig att vara behjälplig för att undvika skada, tex att om man får en utbytesdel så byter man ut den, kan man inte byta ut den själv så står leverantören stå för den kostnaden. Vilket kunden aldrig begärde så därför togs det för givet att rörmokaren fixade det samtidigt som dom var där eller så fixade teknikern som skrivit denna tråd det.

Kunden har inte enligt konsumentköplagen rätt att vänta tills den felaktiga delen går sönder, när dom blivit informerade om detta.

Nu säger kunden att vi inte informerat dom, men då frågar både vi och konsumentnämnden varför dom inte frågade oss om pumpdelen som var medsänd.
Om skada uppstår så är man också skyldig att begränsa den, tex att bryta strömmen istället för att vänta någon dag och då kan något gå sönder, tex så kan en pumpmotor med trasigt pumphus som egentligen skulle ha bytts ut börja ryka och motorn kan eventuellt förstöras.

Där är också konsumentköplagen tydlig med att kunden är skyldig att vidta åtgärder för att begränsa skadan, i det här fallet så är dessutom kundens sambo tekniker åt Kone hissar, så han lär veta en del om pumpmotorer.

Vi har trots alla dessa missar ändå erbjudit att stå för alla förstörda delar + 1 timmes felsökning för inhyrd elektriker alternativt stå för eventuell självrisk om dom felen som uppkom efteråt egentligen bör ersättas av försäkringen. Detta enbart som goodwill eftersom felet egentligen aldrig skulle ha uppstått om kunden följt konsumentlagstiftningen.

Ibland så kan det vara så att det man får läsa på forum som dessa saknar väldigt viktig information från motparten. Det kan finnas anledning till att man väljer att inte gå till ARN. Man kanske vet att man inte kommer att få rätt. Eller också så har ARN redan sagt åt dom att dom inte får rätt.

Insändaren skriver också att jag har skrikit och varit barnslig om jag förstår det rätt. Den enda som skrikit är kunden som när hon ringde åt mig var väldigt elak och dessutom sa åt mig att hon inte tar någon som helst hänsyn att jag är på semester. Vilket också överhördes av vänner till oss.

Att vi som driver företaget dessutom blivit allvarligt hotade av personen bakom inlägget har fått oss att må väldigt dåligt. Vittnen finns eftersom jag lade telefonen på bordet när han med elak och kall röst berättade på engelska vad han ska göra med oss. Han skrek inte, han var bara hotfull. Händelsen är polisanmäld och olaga hot är ett allvarligt brott.

Jag som företagsledare meddelade kunden att vi skulle befinna oss nära deras hemort ett par dagar under semestern och sa att jag kunde komma dit om det inte varit för hoten. Ändå såg dom inte till att erbjuda mig att komma och reparera skadan på ett riskfritt sätt utan att riskera att hoten verkställs.
Kurt Eriksson
bestprice.nu"

Även om det i ursprungsinlägget uppenbart saknas mycket information. Så känns inte inlägget från bestprice som så mycket bättre.

Det verkar vara oomtvistat att det blivit fel på produkten. Och det verkar helt (om jag tolkar de bristfälliga inläggen) som att bestprice inte har åtgärdat felet på ett sätt som kunden är nöjd med. Om badkaret har reparerats på ett rimligt sätt så finns det ju ingen rimlig anledning att en konflikt skulle uppstå?

Best price klagar i sitt gensvar på att kunden inte tagit ngn. hänsyn till att han är på semester. Varför skulle en kund ta hänsym till att en leverantör väljer att semesterstänga sin kundsupport?

Om det påstådda hotet nu verkligen är ett hot om ex. misshandel som antyds, och inte bara ett hot om att skriva på det här och andra forum. Så håller jag med, det är himla dumt av kunden.

Jag vill påpeka att även om jag har moderatorstitel så är detta ngt. jag skriver som vanlig medlem på byggahus. Det är min rent personliga åsikt att företag som inte begriper att en väl hanterad reklamation är den bästa reklam man kan få (bättre än att göra rätt från början), sådana företag skall man undvika att göra affärer med.

fallet inte anmält till ARN för mitt tjej försöka första lössa problem genom en tredje person i kommunen som hålla på konsement rättighet!

vd hos bestprice.nu, bytta och fabricerar uppgiffter däreför finns det ett tredje person inblandat. mitt tjej har varit informerad att han har varit på ARN förut och det tar mycket tid före ARN lös problem och var jag föstår om det är att dem kan bara rekommendera var företag skulle göra och bara svartlista.

förgav hot ska jag tar upp med polisen om det finns ett polis anmäl och tror inte diskutera i forum.

tjen i kommunen har nu informerade flickvän att vd hos bestprice.nu vill skickar delar om jag tar bort den här tråden? men bara muntligt. inte skriftligt?

mitt åsikt är i överens med hempullaren tack för ditt svar och tack till byggahus.se

Luleåföretag trotsar ARN

Publicerat: måndag 18 februari 2008 kl 15:20, Nyheter P4 Norrbotten

En konsument i Luleå fick rätt i Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i en tvist om mopedköp. Trots det har konsumenten inte fått sin kompensation från Bestprice Importlagret i Luleå, som tycker att kunden ska driva frågan vidare rättsligt.

Det hör till god affärssed att följa ARN:s beslut.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=1901027

hrrrrrrm!

Redigerat:
Pitea-tidningen skrev Förtydligandeom Bestprice
luleå

Piteå-Tidningen skrev den 8 april att företaget Bestprice i Luleå skulle kompensera en kund enligt beslut från Allmänna reklamationsnämnden. Bakgrunden var en tvist gällande en fyrhjuling.
Felen på fordonet bestod enligt nämnden av att en svetsning till avgasupphängningen släppt, att en bult till grenröret gått av och att bromsarna låste sig. Nämnden rekommenderar företaget att avhjälpa felen på ett fackmässigt sätt utan kostnad. Felen anses inte ge kunden rätt att häva köpet, vilket denne begärt.

http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/ARTIKEL.ASPX?ArticleId=3631158

ARN :(

Redigerat:
jag hittade mer notisar om bestprice av onöjda konsumenter på www.cint.se (konsumentkraft) men käll link var död.

Ur tråkigt det ser ut att bestprice.nu skiter i ARNs besult ändå!!!!!

5133881.jpg

the mabo 1818 sold by bestprice is originally a tlp 639 manufactured by a company in china called :-
Hangzhou Kelinpu Sanitary Ware Equipment Co., Ltd
this is a reply from a complaint i made about there product being faulty from the factory

Dear xxxx ,

I replied to you , means I respect you .
I said already that we do not accept any complaint from final consumer .
We are a esteemed company in China , and we are a big company .
Our main market is in EUROPE , we export to EUROPE large quantity .
I have confidence with our quality .
So , please contact with your suppler , OK ?

Kind regards
ms xxxx

5133973.jpg

bad quality hardly used ?

5133977.jpg

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.