145 läst · 12 svar
145 läst
12 svar
Företag vill radera inlägg i forumet
På konsumentens sida
· 3 297 inlägg
Då var det dags igen. En hustillverkare har valt ut en tråd i forumet som man vill att jag raderar. Tänk om jag skulle säga,
"- Aha, vill du inte att det ska stå så här i forumet om ditt företag? Då raderar jag direkt!"
Som om vi inte hade yttrandefrihet i Sverige.
Du kan läsa blogginlägget här: Företag vill radera inlägg i forumet
"- Aha, vill du inte att det ska stå så här i forumet om ditt företag? Då raderar jag direkt!"
Som om vi inte hade yttrandefrihet i Sverige.
Du kan läsa blogginlägget här: Företag vill radera inlägg i forumet
Om man anser sig ha blivit baktalad osv så är det väl jättebra att ni erbjuder möjligheten att svara - DET är en förutsättning tycker jag.
Men om man då inte tar den chansen så har man gjort valet att ett inlägg får stå oemotsagt förstås !
Det är precis som i verkliga livet - internet är inte något speciellt på det sättet !
Publicerar ngn tex en artikel som man inte gillar så får man då försöka publicera en annan som säger annat - dessutom är det inte alltid så lätt i tidningsvärlden med sådant - i forum går det ändå väldigt lätt i jämförelse att debattera en ståndpunkt !
/K
Men om man då inte tar den chansen så har man gjort valet att ett inlägg får stå oemotsagt förstås !
Det är precis som i verkliga livet - internet är inte något speciellt på det sättet !
Publicerar ngn tex en artikel som man inte gillar så får man då försöka publicera en annan som säger annat - dessutom är det inte alltid så lätt i tidningsvärlden med sådant - i forum går det ändå väldigt lätt i jämförelse att debattera en ståndpunkt !
/K
Helrätt agerat Marlene!
Det är ju på gränsen till oförskämt att överhuvudtaget ställa frågan - både när det gäller företaget och kunden/medlemmen.
Vad gäller medlemmen så är det dessutom både undflyende och riktigt mesigt att först häva ur sig och sedan kontakta dig för att i princip ångra sig.
Nä, så´nt går ju fetbort - som kidsen säger idag.
Keep it up Marlene!
Det är ju på gränsen till oförskämt att överhuvudtaget ställa frågan - både när det gäller företaget och kunden/medlemmen.
Vad gäller medlemmen så är det dessutom både undflyende och riktigt mesigt att först häva ur sig och sedan kontakta dig för att i princip ångra sig.
Nä, så´nt går ju fetbort - som kidsen säger idag.
Keep it up Marlene!
Helt korrekt hanterat tycker även jag. Öppenhet och genomskinlighet måste få råda. Har ett företag en legitim orsak att känna sig orättvist omnämnt så är väl det en sak för rättssystemet. Jag blir däremot direkt misstänksam när en part inte är villig att lägga fram sin sak i ljuset.
Marlene!
Helt rätt och proffsigt hanterat!
Det är på nästan på gränsen att hustillverkaren skall få schavottera med namn men då vore det kanske inte helt proffsigt!
Tänk om alla hade samma rättspatos som du!
Vilken bra värld det kunde bli.
/Peter
Helt rätt och proffsigt hanterat!
Det är på nästan på gränsen att hustillverkaren skall få schavottera med namn men då vore det kanske inte helt proffsigt!
Tänk om alla hade samma rättspatos som du!
Vilken bra värld det kunde bli.
/Peter
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varför vill byggaren inte berätta vilket vvs företag som gjort vvs
Badrum -
Byggföretag vill betala del av lönen svart kontant
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Företag vill köpa en del av vår tomt, nackdelar?
Tomter -
Hyrt ut bostad till företag som nu inte vill göra rätt för sig...
Juridik -
Badrumsföretag vill inte bygga badrum på nivell golv, tips?
Badrum