Då var det dags igen. En hustillverkare har valt ut en tråd i forumet som man vill att jag raderar. Tänk om jag skulle säga,
"- Aha, vill du inte att det ska stå så här i forumet om ditt företag? Då raderar jag direkt!"
Som om vi inte hade yttrandefrihet i Sverige.

Du kan läsa blogginlägget här: Företag vill radera inlägg i forumet

BRA JOBBAT!!!
Om nu kunden har fått upprättelse så är det väl bättre att vederbörande skriver om det i samma tråd istället...

Om man anser sig ha blivit baktalad osv så är det väl jättebra att ni erbjuder möjligheten att svara - DET är en förutsättning tycker jag.

Men om man då inte tar den chansen så har man gjort valet att ett inlägg får stå oemotsagt förstås !

Det är precis som i verkliga livet - internet är inte något speciellt på det sättet !
Publicerar ngn tex en artikel som man inte gillar så får man då försöka publicera en annan som säger annat - dessutom är det inte alltid så lätt i tidningsvärlden med sådant - i forum går det ändå väldigt lätt i jämförelse att debattera en ståndpunkt !

/K

Bra policy!!

Behåll den.

Henri

Mycket bra!! Tummen upp!

Helrätt agerat Marlene!

Det är ju på gränsen till oförskämt att överhuvudtaget ställa frågan - både när det gäller företaget och kunden/medlemmen.

Vad gäller medlemmen så är det dessutom både undflyende och riktigt mesigt att först häva ur sig och sedan kontakta dig för att i princip ångra sig.

Nä, så´nt går ju fetbort - som kidsen säger idag.

Keep it up Marlene! :D

Helt korrekt hanterat tycker även jag. Öppenhet och genomskinlighet måste få råda. Har ett företag en legitim orsak att känna sig orättvist omnämnt så är väl det en sak för rättssystemet. Jag blir däremot direkt misstänksam när en part inte är villig att lägga fram sin sak i ljuset.

Vilken tråd undrar man som nyfiken naturligtvis... :)

Marlene!

Helt rätt och proffsigt hanterat!

Det är på nästan på gränsen att hustillverkaren skall få schavottera med namn men då vore det kanske inte helt proffsigt!

Tänk om alla hade samma rättspatos som du!
Vilken bra värld det kunde bli.

/Peter

Du säker du Marlene! Vi är stolta över dig här på forumet!!!

F
Oxå nyfiken, tycker inte att det är oproffsigt att tala om vilken tråd det handlar om. Samtidigt riktigt kul att företagen känner av flåset i nacken om dom kör med konsumenterna.....

Stå på dig!

Inte ska man radera inlägg på begäran av vare sig företag och/eller forumdeltagare.

Men det är ju en gråzon. OM direkta felaktigheter/lögner får stå kvar uppstår ju en skada som inte kommer att försvinna.

/ATW

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.