Byggahus.se

Företag påstår att det är mitt ansvar att de kopplat avloppet fel

1. GoC
    Medlem · 2 582 inlägg

GoC

Medlem
    Men om du läser TS beskrivning så kan du läsa att detta röret går till avluftningen.
    För oavsett hur dumt det kan vara så är inte en toa ansluten med 75mm rör.

2. T
    Husägare · Stockholm · 519 inlägg

TreeView

Husägare
    Jepp, fel av mig, såg det nu

3. B
    Bannad · Stockholm · 3 061 inlägg

Byggdjuret

Bannad
    Tycker verkligen att du gnäller bara för att beställt ett badrum så ska du gnälla när de gör fel. Du fick hål i parketten, grunden uppgrävd. Allt detta för endast 150' du ska vara tacksam. Nästa får bara ett tråkigt badrum.
    Eller inte :p:crysmile::)
    Om man ska vara lite seriös så efter mycket och avdrag för en golvsockel så gjorde de något. De ska man vara glad för. Men så mycket gnäll och tjafs för rätta till sitt fel.
    Hade de gjort rätt så hade sluppit den här tråden. För då hade löst problemet utan gnäll om 200:-

Därför är det fullständigt rätt att ts gnäller.
    jag förstår det nämligen som att han beställde ett badrum. Inte en uppgrävd grund

4. O
    Medlem · Halland · 27 inlägg

Opus

Medlem
    Helt rätt

5. Flöjten5
    Medlem · Dalarna · 558 inlägg

Flöjten5

Medlem
    Sådär, nu ska det mesta vara åtgärdat. Gruvhålet igenfyllt och tätskikt mot karmen. Dom har gjort rätt för sig, men det har varit en jävla resa rent utsagt.

Är mest förvånad över att ett så stort företag vågar köra badrumsrenoveringar utan någon form av egenkontroll. Dom hade sparat sig själva så mycket pengar om dom hade haft en person som kollade så varje delmoment blev rätt utfört.

6. T
    Medlem · 1 550 inlägg
    Även om det naturligtvis finns hantverkare som gör rätt, måste man alltid själv hålla koll på dem. Tyvärr.

Vi dränerar om, och idag var vi tvugna att säga till att rören på en sträcka skulle ligga strax under sulan och inte en meter ovanför. Nu sitter jag här och lusläser allt som har med dränering att göra, det hade varit mycket roligare att kunna lita på hantverkarna och göra något annat istället.

(Gäller inte bara hantverkare förresten, jag har samma situation med revisorn och deklarationen...)

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.