Byggahus.se

Företag påstår att det är mitt ansvar att de kopplat avloppet fel

1. Flöjten5
    Medlem · Dalarna · 551 inlägg

Flöjten5

Medlem
    • Laddar…
  2. F
    Medlem · Västra götaland · 5 233 inlägg

fsn

Medlem
    skojar du med oss eller? Varför tar du på dig det jobbet för 2000 spänn?

• Laddar…
  3. Flöjten5

Flöjten5

Medlem
    Alltså nu snackar vi mellanskillnaden mellan gamla golvet och nya. Golvspånet var ju bara att lyfta dit igen och skruva fast.

4. F
    Medlem · Västra götaland · 5 233 inlägg

fsn

Medlem
    Ja, men jag förutsätter att du genom att betala mellanskillnaden på 2000kr skulle fått det helt återställt? Ingen diffussipnsspärrar, skruvar golvspån och lägger parkettgolvet för 2000kr.

Förstår inte varför du gör det så svårt för dig själv?

• Laddar…
  5. L
    Husägare · Stockholm · 547 inlägg

Luddis_1

Husägare
    Gör det du/ni själv är bekväma med, det glädjer mig att höra att det låter som att ni är på väg till en lösning.
    Detta trassel hade kunna slutat så mycket värre.

Fortsätt kämpa och hoppas ni kommer till en lösning ni är nöjda med

6. 13th Marine
    Are we there yet? · Trelleborg · 8 491 inlägg

13th Marine

Are we there yet?
    Ett vanligt feltänk är att man får vad man betalar för, men det är istället att man sällan får mer än man betalar för.

Brukar ta upp min gamla bil som exempel, de blir inte bättre bara för att jag säger att jag vill ha 300kkr för den.
    Ibland kan det vara värt pengar att slippa att vissa klåpare tar sig över tröskeln igen ;)

7. 13th Marine
    Are we there yet? · Trelleborg · 8 491 inlägg

13th Marine

Are we there yet?
    Hoppsan, den första biten var tydligen sparad sedna tidigare :rolleyes:

8. Krille-72
    Medlem · 1 019 inlägg
    Flöjten 5. Lyd mitt råd och ta hjälp av en sakkunnig. Kanske kostar dig 10” men det kommer det vara värt i slutändan. Jo, du har flera 90 böjar i golvet om nu dina bilden stämmer. Man har blandat rördelar som är avsedda för olika ändamål. Kanske även fabrikat. Kanske inte hela världen sammantaget men det år inte rätt. Du skriver själv att tätskiktet inte är rätt mot karm? Jag säger att tätskiktet inte är rätt vid ditt fönster, troligen saknas brunns manschett. Det är felaktigt skuret vid brunnen.
    Detta är fel som syns på dina bilder. Tar du in en sakkunnig är jag övertygad om att mer kommer att komma fram.
    Jag önskar dig verkligen lycka till och jag lider med dig. Hoppas det löser sig till det bästa hur du än väljer att göra med allt.

9. Flöjten5

Flöjten5

Medlem
  10. Krille-72
    Medlem · 1 019 inlägg
    Det är under duken brunns manschetten ska sitta. Brukar vara svart. Har du en sådan? På din tidigare bild där man ser den gröna duken titta fram under klämringen ser det ut som det bara är den gröna duken. Men alltid svårt att titta på bild.

11. Flöjten5

Flöjten5

Medlem
    Jag tror faktiskt att det är rätt, förutom tillskurningen

12. Krille-72
    Medlem · 1 019 inlägg
    På fönsterbilden syns det tydligt att inget tätskikt är lagt ut till fönsterkarmen. Helt klart en risk eftersom det lätt blir kondens på fönster. Det är framförallt neråt som risken är. Kolla därför så nedersta omfattningen har lite fall. Se till så att allt är fogat och målat. Då förbättrar du chanserna att kondens inte ska ta sig in bakom tätskiktet. Men jag skulle bett dom göra om runt fönstret.

13. Krille-72
    Medlem · 1 019 inlägg
    Du kanske kan kolla med mobilen eller fingrarna under klämringen där det sticker ut. Rimligen borde brunns manschetten kännas med fingrarna då man kapar manschetten och duken samtidigt. Känner du bara duken så har du nog ingen manschett.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.