Byggahus.se

Förberedelser inför flytspackling?

1. L
    Medlem Nivå 5
    Hur lång tid har man på sig innan det börjar stelna?

2. S
    Anonym
    kolla säcken

3. L
    Medlem Nivå 5

Där står set bara att man kan gå på det efter 1-3 timmar.. känns som det börjar stelna jävligt fort 🙃

4. S
    Anonym
    då stelnar det ganska fort

• Laddar…
  5. L
    Medlem Nivå 5
  6. S
    Anonym
    brukar klippa av dom i rätt höjd innan jag lägger spacklet

7. L
    Medlem Nivå 5
    Ok då gäller det att man har koll när man häller 😁

Märks det att det är första gången jag ska flytspackla va? 😉

• Laddar…
  8. L
    Medlem Nivå 5
    Flytspacklingen gick verkligen över förväntan.

Bara på ett ställe rann det förmodligen igenom och det blev lite lägre. Detta är som ni ser precis inne vid väggen och dessutom under ett element. Räcker det med att ta extra fix där när jag ska klinkra eller behöver jag spackla upp det med något annat innan jag lägger klinkret?

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_8597.jpg

Redigerat 25 maj 2017 07:02
  9. L
    Medlem Nivå 5
  10. M
    Medlem · Nivå 7
    Du skall väl ha tätskikt innan klinkern? i så fall hade jag jämnat ut innan så att tätskiktsfolien legat plant mot golvet.

11. nino
    Renoverare · Nivå 19
    Jag skulle spackla i där om det ska vara tätskikt annars blir folien / remsor så bökigt att få dit.
    Fix ska man helst inte lägga i några tjockare lager, max 1-2cm, vill gärna spricka och torkar segt...
    du kan iof blanda ut fixat med sand då går det att lägga lite tjockare och du får bort "tuggummi" konsistensen

12. L
    Medlem Nivå 5
    Ok. Kan man ta lite flytspackel och blanda det tjockare för att spackla i?

13. L
    Medlem Nivå 5
    Detta är ju i en hall, hur nödvändigt är det då med tätskickt... är ju el golvvärme i flytspacklet så av de skälet kanske de behövs eller?

14. M
    Medlem · Nivå 7
    Är det en hall så behöver du inget tätskikt! Men det är enklare att lägga klinker om ytan under är plan.

• Laddar…
  15. L
    Medlem Nivå 5

Ok, jag mätte djupet nu och det är knappt 10mm så då borde det helt enkelt funka med lite extra fix eller hur?