H hgus358 #1 Medlem · Västra götalands län · 10 inlägg 7 maj 2019 16:35 hgus358 Medlem Västra götalands län 10 inlägg 7 maj 2019 16:35 #1 Kommer använda två 7-stegs vangstycke till en utomhustrappa i en sluttning. I övre delen kommer jag gjuta fundament. I den nedre delen kommer vangstyckena att vila direkt på marken. Min fråga är - bör jag ha ett stöd på mitten av trappan?
Kommer använda två 7-stegs vangstycke till en utomhustrappa i en sluttning. I övre delen kommer jag gjuta fundament. I den nedre delen kommer vangstyckena att vila direkt på marken. Min fråga är - bör jag ha ett stöd på mitten av trappan?
fahlis #2 Medlem · Västra Götaland · 1 883 inlägg 7 maj 2019 16:39 fahlis Medlem Västra Götaland 1 883 inlägg 7 maj 2019 16:39 #2 Otillräcklig information. Trappans dimensioner? Bredd? Stegens dimensioner? Stöd mitt under vangstycket eller mitt under trappstegen?
Otillräcklig information. Trappans dimensioner? Bredd? Stegens dimensioner? Stöd mitt under vangstycket eller mitt under trappstegen?