1 550 136 läst · 24 936 svar
1550k läst
24,9k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Besserwisher
· The Great North
· 1 001 inlägg
Halvljus led värmer tillräckligt på min bil. I alla fall när det är några minus. Vet inte hur det blir när det är riktigt kallt, men -10 funkar ok.U Ursidae skrev:
Tidiga bilägare fick åka till apotek för att köpa bränsle.wildeside skrev:
Eller att de slår ifrån adaptiv farthållare / travel assist / autopilot. För att det kommer två snöflingor. Tidigare bilar kunde man åtminstone köra med en "dum" farthållare istället när någon sensor var bakom två snöflingor. Men har inte hittat någon sådan möjlighet på min nuvarande.Manganbangan skrev:
Hur kan en bil till en kostnad av 700 000kr inte ens klara av att värma strålkastarna? Man har värme i stolarna, i rutan, i kupén, i ratten men inte i strålkastarna. Varje morgon beger man sig ut. Skrapar av glaset. Efter en timmes körning i 2 minusgrader ser det ut såhär. Snart är det kväll och hemkörning i mörker igen. Hur svårt skulle det vara för tillverkarna att lägga en liten värmekabel där framme???
Redigerat:
Har väl iofs samma erfarenhet. Min nuvarande har sluttande frontglas som man behöver skrapa från början men sen har jag inte haft probelm med igenfrysning. Är mest i södern så har inte så kallt heller iofs.lilytwig skrev:
Renoverare
· Västragötaland
· 869 inlägg
Varberg Energi.D Dortmunder DAB skrev:
Stockholms Elbolag var en av de billigaste på elpriskollen när jag tecknade förra avtalet (med "rörligt" pris). Men uppenbarligen är det ett bolag som lockar in kunder med lockpriser och sen höjer. Jag konstaterade att de som sitter i styrelsen (enligt Allabolag) sitter i styrelsen för en handfull olika elbolag med "städer" i namnet...
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 305 inlägg
Det handlar om att få in campingutrustningen för sommarens campingsemester (som står för cirka 25% av bilens årliga körsträcka).Rabbithole skrev:
Jag har postat bilder tidigare i tråden (och fick kommentaren "tetrispackning"). Packningen har vuxit fram under ungefär 20 år och står färdig i förrådet i klappboxar redo att lasta in. Jag är inte så sugen på att behöva "designa om" hela packningen bara för att kunna få in den i en mindre bil (vi provade ett år när den dåvarande bilen var lite för osäker om den skulle överleva semestern så vi hyrde bil istället, och det var ingen rolig upplevelse). Saker hamnade i fel ordning och det blev väldigt frustrerande att behöva lasta ur och i vissa saker för att kunna lägga in andra saker. Särskilt när det regnade.
Dessutom behöver vi takbox för de stora grejerna.