Råkade lägga för lite rörelsefog runt golvet. La det i juli och hitills har det gått bra (läst att värsta tiden är sensommar/höst?)
Det är också vinylgolv så borde kanske inte va så illa som om det hade varit annat material?

Men min fundering är, kan ett golv hålla sig bra typ år 1-3 och sen tex år4 kan det förstöras pga rörelsefogen?

Eller kan man se första året som det hållt sig utan problem som att det borde funka i fortsättningen också?

Hoppas ni förstår hur jag menar och alla med erfarenheter får gärna dela med sig!

Davidbagare
Hur liten glipa har du lagt med?
Vinylgolv rör sig mindre än ett trägolv, så har du iallafall lagt det med någon glipa så är det säkert lugnt. Förhoppningsvis så kanske det snarare krymper lite nu när vi går mot en torrare period.

Davidbagare Davidbagare skrev:
Hur liten glipa har du lagt med?
Vinylgolv rör sig mindre än ett trägolv, så har du iallafall lagt det med någon glipa så är det säkert lugnt. Förhoppningsvis så kanske det snarare krymper lite nu när vi går mot en torrare period.
Tänkte samma och hoppas verkligen det!
På vissa ställen har det blivit rätt och lite mer, på vissa ställen är det kanske 2-3 mm. Det ska va 8mm på detta golv..

La det tyvärr vid lite stressig tid i livet.. funderar på om jag ska chansa och sätta dit listerna eller besvära mig med att köra med såg runt i alla rum för att va på säkra sidan. Men är ju ett x antal timmars jobb och tråkigt 😅

Kan du inte köra med multiverktyg? Nog för det är tråkigt men det borde väl inte ta jättelång tid?
Så slipper du tänka på det sen!

Davidbagare
Jag hade satt lister och inväntat hur det beter sig. Sen om det visar sig att det börjar bukta någonstans i frantiden pga rörelse så hade jag åtgärdat det i efterhand.

K Klass0n skrev:
Kan du inte köra med multiverktyg? Nog för det är tråkigt men det borde väl inte ta jättelång tid?
Så slipper du tänka på det sen!
Tänkte det med men la upp här först ifall många skulle ha erfarenhet av att det är lungt och därmed slippa 😅
Blir ju såklart merjobb att chansa och ta tag i det efter men ah så tråkigt att "göra om och göra rätt" 😅

• Gilla
Klass0n
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.