Hej,
Nästa steg i tvättmaskinsinstallationen och två nya problem.. Någon som har lite tips gällande nedan?🙂
1. Trycket från utloppsslangen verkar vara högre än förra tvättmaskinen. Röret som går ner till avloppet svämmar över när vattnet kommer😅 Har testat olika lägen på slangen men det blir ingen skillnad.. Brukar det finnas någon inställning i tvättmaskinen kopplat till utflödeshastigheten eller har jag helt enkelt köpt "fel" maskin och missat något viktigt?
2. Dessutom läcker det från denna och vågar verkligen inte pilla där. Förmodligen är strålen för hård så vattnet sipprar genom packningen. Är det här själva "golvbrunnen"? Skulle vilja skruva åt den och se om det hjälper.
Tack för er fina hjälp!
Nästa steg i tvättmaskinsinstallationen och två nya problem.. Någon som har lite tips gällande nedan?🙂
1. Trycket från utloppsslangen verkar vara högre än förra tvättmaskinen. Röret som går ner till avloppet svämmar över när vattnet kommer😅 Har testat olika lägen på slangen men det blir ingen skillnad.. Brukar det finnas någon inställning i tvättmaskinen kopplat till utflödeshastigheten eller har jag helt enkelt köpt "fel" maskin och missat något viktigt?
2. Dessutom läcker det från denna och vågar verkligen inte pilla där. Förmodligen är strålen för hård så vattnet sipprar genom packningen. Är det här själva "golvbrunnen"? Skulle vilja skruva åt den och se om det hjälper.
Tack för er fina hjälp!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 735 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 735 inlägg
1. Kan bero på att det börjar bli trångt (nästan stopp) någonstans. Har du tagit loss tratten och rören under för att kolla att de är rena inuti?
Tillägg:
2. Skulle kunna vara en golvvattenlås, se här: https://www.jafo.eu/produkter/vattenlaas/golvvattenlaas/8087090-gv75
Det måste man göra rent ibland, se monteringsanvisningen på den sidan.
Tillägg:
2. Skulle kunna vara en golvvattenlås, se här: https://www.jafo.eu/produkter/vattenlaas/golvvattenlaas/8087090-gv75
Det måste man göra rent ibland, se monteringsanvisningen på den sidan.
Redigerat:
Hej!
Tack för svar.
Jag dammsög i röret när det var torrt när vi väntade på leverans av tvättmaskinen. Jisses vad det rasslade till i typ 1 minut! Vet inte vad jag fick upp🙊 Så det är förmodligen super-rent och var inga problem med förra maskinen. Så jag tror verkligen båda problemen beror på att utflödet av vatten i nya maskinen är pga mycket högre tryck. Skulle dock behöva lossa golvbrunnen och se hur packningen ser ut relaterat till #2 men behöver nog forska lite mer så jag inte pajjar något ordentligt😅
Tack för svar.
Jag dammsög i röret när det var torrt när vi väntade på leverans av tvättmaskinen. Jisses vad det rasslade till i typ 1 minut! Vet inte vad jag fick upp🙊 Så det är förmodligen super-rent och var inga problem med förra maskinen. Så jag tror verkligen båda problemen beror på att utflödet av vatten i nya maskinen är pga mycket högre tryck. Skulle dock behöva lossa golvbrunnen och se hur packningen ser ut relaterat till #2 men behöver nog forska lite mer så jag inte pajjar något ordentligt😅
Pillade upp en bit - vad gör massa såna bitar i golvbrunnen för tvättmaskinen?😅S Stockholms skrev:
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 949 inlägg
Hos dig ja men hur ser det ut nerströms? Gissningsvis halvstopp. Skulle vara intressant att gå ner med en inspektionskamera.S Stockholms skrev:
Har du undersökt bitarna närmare? Tycker det ser för tjockt ut för att vara äggskal.
Bra fråga! Haha nä, ser bara så sjukt omysigt ut. Vet liksom inte vad som är "kopplat" till stammen för den här golvbrunnen. Låter konstigt om det skulle kommit dit från någon annanstans, mystiskt!B Bästerortarn skrev:
Liknande trådar
-
Katalox - För högt vattentryck för att rena vatten från järn???
Vatten & Avlopp -
Dosering av taktvättmedel för högtryck
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Hitta packning/o-ring till slangvinda för högtryckstvätt?
Trädgårdsmaskiner -
Vår CTC i250 varnar för högt tryck i pressostaten?
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
För högt tryck?
Värmepumpar