Byggahus.se

Fönsterkoncept i Nacka eller Ekstrands fönster

1. W
    Medlem Nivå 2
    Hej vi har tagit in offerter på att byta samtliga fönster i vårt hus och har beslutat oss för att välja Ekstrands eller Fönsterkoncept i Nacka. Bolagen har likvärdiga offerter, Ekstrands är något dyrare. Allt ingår med montage foder och bortforsling av skräp i båda offerterna. Vad jag kan se har de likvärdiga garantier.

Ekstrands har sina egna fönster medans Fönsterkoncept kör med NorDan fönster.

Är det någon här som har erfarenhet av dessa firmor och fönster, vi avser att välja en leverantör under denna vecka. Kan säga att vi tagit in 4 andra offerter också men inte fastnat för dessa.

Med vänlig hälsning, Peter

2. anders07
    Medlem · Nivå 15
    Jag har köpt en del av Ekstrands med montering och det fungerade väldigt bra.

3. V
    Medlem · Nivå 12
    Nordan fönster slår allt vad gäller kvalitet o stabilitet av vad jag monterat. Har monterat ca 10.000 fönster och de är rent ut sagt riktigt j-vla bra grejer!

4. S
    Medlem Nivå 7
    Köpte en ytterdörr från Ekstrands med montering, och det var inte annat än problem. Karmen var skev och hade skador i lacken, och efter två månader började färgen på dörrbladet krackelera. Aldrig igen.

5. W
    Medlem Nivå 2
    Tack för infon och som vanligt lite skiftande svar 😉. Ska titta på Ekstrands showroom på lördag sen blir det beslut! Fördel med Ekstrand är de inte vill h någon förskottsbetalning där Fönsterkoncept vill ha 50% vid montagestart. Gillar inte att betala först

6. W
    Medlem Nivå 2
    Det blev NorDan fönster så nu är det bara att vänta på montage 😄