Byggahus.se
Vi är intresserade av att göra fönsterbrädor i trä. T.ex i ek. Är det någon som har en idé vad som skulle passa bra i vår situation (se bild).

• 5BBC273C-5FF4-43CB-945F-DCCD6829235F.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har gjort av byggmax bänkskiva i ek. Det har funkat bra hittills. De är behandlade med polyuretanlack.

janwide
Jag är nog lite tråkig men gillar vitt. Så vitmålad MDF är mitt tips. Byggmax har färdiga vita.

JPEG_20190511_111944_-205977948.jpg
Skapa konto

• Gilla
klevang och 2 till
  • Laddar…
janwide
D3D52E7C-2204-4DB9-B5C0-4137F7F5260D.jpeg
Skapa konto
Ymer Ymer skrev:
[bild]
Vi har tydligen lite olika ambitionsnivå när det gäller fönsterbrädor!

• Gilla
klevang och 2 till
  • Laddar…
Marmor är ändå mest praktiska och snyggast.

Jag brukar göra så här, gipsa bara. Finns billiga ekskivor att kapa till. Enkelt och snyggt. Inga lister och annat som tröttar ögat.

• Gilla
klevang
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Jag brukar göra så här, gipsa bara. Finns billiga ekskivor att kapa till. Enkelt och snyggt. Inga lister och annat som tröttar ögat.
[bild]
Hur har du gjort smygen, är det gips eller putsat, om det är gips hur har du gjort med hörnen, hörnskydd? Är det bara målat på gipset eller är det någon tapet under, lite svårt att se på bilden.

Gips med inspacklad remsa på hörnen, spacklat och målat bara. På andra har jag lagt in hörnskydd, men de har tyvärr krupit ut med åren och syns nu tydligt.Men jag gillar den enkla stilen, matchar dessutom golv etc. Fönsterbräda med stenar, utsikt till trädgård med gröna träd och staket, soligt, lugnt, inomhus.
Skapa konto

• Gilla
Eryl
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Gips med inspacklad remsa på hörnen, spacklat och målat bara. På andra har jag lagt in hörnskydd, men de har tyvärr krupit ut med åren och syns nu tydligt.Men jag gillar den enkla stilen, matchar dessutom golv etc. [bild]
Vill också ha den stilen, kanske testar med bara remsa på hörnen, hur gjorde du mot fönstret, bara gipset emot eller någon fog?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.