Alla fönsterbänkar i vår nya lgh är målad vit :/ Jag började med att ta bort färg med en heatgun men det går jättelångsamt och jag undrar vad är det bästa sättet att fixa det?
Går det att polera fönsterbänk senare? Hur gör man? Hoppas att det kan göras med en slipmaskin, men jag behöver råd från mer kunniga innan jag börjar.
Går det att polera fönsterbänk senare? Hur gör man? Hoppas att det kan göras med en slipmaskin, men jag behöver råd från mer kunniga innan jag börjar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "färgborttagning"
Speedheater
Speedheater System - använder infravärme så att du bara efter några sekunder kan skrapa bort gammal färg som mjukas upp utan att skada underlaget. Inga giftiga ämnen frigörs, inga kemikalier behövs – Speedheater är en miljövänlig metod
Läs mer
Det finns färgborttagningsmedel. Pensla på, låt verka en tag. Sedan reser sig färgen och det är lätt att skrapa bort.A AnRi_G skrev:Alla fönsterbänkar i vår nya lgh är målad vit :/ Jag började med att ta bort färg med en heatgun men det går jättelångsamt och jag undrar vad är det bästa sättet att fixa det?
Går det att polera fönsterbänk senare? Hur gör man? Hoppas att det kan göras med en slipmaskin, men jag behöver råd från mer kunniga innan jag börjar.[bild]
Hoppas renoveringen gick bra, det ser dock ut som en asbestbänkskiva som sitter i fönstret.A AnRi_G skrev:Alla fönsterbänkar i vår nya lgh är målad vit :/ Jag började med att ta bort färg med en heatgun men det går jättelångsamt och jag undrar vad är det bästa sättet att fixa det?
Går det att polera fönsterbänk senare? Hur gör man? Hoppas att det kan göras med en slipmaskin, men jag behöver råd från mer kunniga innan jag börjar.[bild]
Medlem
· Korpilombolo
· 3 287 inlägg
Hallå! Det tillverkades faktiskt rätt många fönsterbrädor av eternit. Kunskapen tycks gå förlorad.
Hej, jag trodde att det gick bra (vi tåg bort färgen och bara låt det vara - det ser inte perfekt ut men ok, bättre än gammal gulaktig färg). Men nu blev jag orolig. Finns asbest i allt eller i de djupare lagren? Var det farlig att jobba med den (skrapa bort färgen)?A Asbestos skrev:
Ta ett foto uppifrånA AnRi_G skrev:
Produkter som diskuteras i tråden