Följa begränsningsslinga

634 läst  11 svar

1. C
    Medlem Nivå 1
    Hejsan
    Har en sileno och en konstig trädgård.
    Går det få den att följa höger/vänster slinga för att komma till ett område ?
    Eller kan den bara följa guiden ?
    Jag vill få min att i område 3 följa höger slinga istället men vet inte hur jag väljer detta.

2. E
    Medlem · Nivå 16
    Har för mig att det bara är Husqvarnas modeller som har funktionen att följa begränsningskabeln.
    Gardena måste följa guidekabeln.

3. C
    Medlem Nivå 1
    Men det är ju jättesynd för jag behöver ju den funktionen...
    Går det inte mata in Husqvarnas programvara då ?
    Eller hacka den på nått sätt ?

4. E
    Medlem · Nivå 16
    Nej.

5. E
    Medlem Nivå 1
    Jag har en smart sileno som jag släpper ut på 4 olika områden, 3 ställen på slingan samt ett rakt ut från laddaren.
    Jag har satt det totala procenttalet på de olika stoppen på slingan att uppgå till 90%, det gör att den går ut 10% direkt från laddaren.
    Jag var lite osäker på att det gick att göra så men jag mailade supporten och de bekräftade funktionen.
    Sen kan man ställa utfartsvinkeln så den går åt ungefär rätt håll de gånger den lämnar laddaren.
    Det kanske fortfarande inte hjälper dig men med lite tur så

6. C
    Medlem Nivå 1

Hejsan
    Du gav mig en idé och funkar det så ska du ha ett stort tack.
    Jag flyttar Laddstationen och lägger om guiden så kan jag nog få ordning på det

7. C
    Medlem Nivå 1
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    DA7538C4-59B2-40D2-A0CA-919585606696.jpeg
    Hejsan
    Jag har tänkt flytta Laddstationen och dra om guiden lite. Vad tror du om det här ?
    Laddaren är uppe på slänten där kablarna slutar.
    Några tankar funderingar kring detta ?
    Den trånga passagen är en backe som jag tror den ska klara.

8. E
    Medlem Nivå 1
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20180822_200524.jpg

Jag ändrade lite på guideslingan (feta röda linjen) då jag är säker på att roboten kommer klippa längst ner utan att du drar slingan ända ner.
    Vad gäller passagen så försök göra den så bred du kan och var noga med att gå så långt åt vänster som du kan utan att gå för nära begränsningsslingan (30 cm marginal) så roboten kan köra så brett som möjligt in och ut så får du inte så fula spår i gräsmattan.

9. C
    Medlem Nivå 1
    Okej jag litar på dig och gör öglan mindre.
    Vad gäller för guide slingan hur nära kan den ligga sig skälv ? Tänker på den smala passagen vid busken respektive nästan uppe vid backen.
    Ju närmre den kan ligga sig själv desto bredare korridor på vänstra sidan.
    Vore bra om den kunde ligga riktigt nära typ 10cm

10. E
    Medlem Nivå 1
    Enligt instruktionsboken är det min 30 cm mellan guide och begränsningsslingan. Jag råkade få till ett ställe med mindre avstånd och det funkade inte så bra....

11. C
    Medlem Nivå 1
    Ja mellan guide och begränsning vet jag om att det är minst 30 som gäller.
    Undra om det gäller för guide-guide också ?
    Eftersom jag gör en ögla så hamnar den ju rätt så nära sig själv. Men eftersom den har sin korridor på yttersidan av öglan så kanske man kan köra på 30 där med?

12. E
    Medlem Nivå 1
    Bra fråga. Gå in på gardenas support och fråga. Brukar ta ett par dar tills man får svar.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: