34 299 läst · 290 svar
34k läst
290 svar
Följ med i badrumsrenoveringen

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 44 124 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 44 124 inlägg

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 44 124 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 44 124 inlägg
En handdukstork kan värma upp rummet en hel del om den är stor. Den har ju inga förluster jämfört med golvvärmen, oavsett om den drivs av el eller radiatorvattnet. Men om du inte brukar värma upp rummet så borde du väl vara rätt van vid ett kallt badrum.
Oj. Förlåt för mitt drällande. Jag missade att du stängde kommentarerna om isoleringen med ditt inlägg. Men du vet hur "folk" är 😂Rejäl skrev:
Renoverare
· Värmland
· 1 104 inlägg
En annan fråga , hur många cm från betong till 2 cm underkant brunn , och från brunn till dörr ?
300mm är isolering vid nybyggnation. 200mm rekommenderas som minimum vid renovering. LK Systems rekommenderar minst 200mm vid golvvärme. Om du inte isolerar bör du alltid ha golvvärmen igång för att inte skapa omvänd fuktvandring, dock så är det så pass liten yta så risken är att du kommer att skjuta fukt till omkringliggande golv. Jag hade personligen inte installerat golvvärme utan underliggande isolering. Det har inte bara med uppvärmningskostnad att göra.M Mjärn skrev:
Jag kommer snart att ta bort den där tråden för jag kommer inte hantera alla negativa kommentarer.FlugfiskarniJämtland skrev: