BirgitS
M Mjärn skrev:
Nej det blir golvvärme som ska värma upp det hela. Jag skickade ett mejl till arbetsledaren så får jag se vad han svarar imorgon. Det känns som att det måste bilas mer för att detta ska bli bra..
Ska du inte ha någon handdukstork?
Hur har badrummet värmts upp tidigare?

BirgitS BirgitS skrev:
Ska du inte ha någon handdukstork?
Hur har badrummet värmts upp tidigare?
Jo det ska jag ha.

Det har suttit ett element i rummet. Huset värms upp med luftvärmepump så jag har aldrig haft på elementet.

BirgitS
En handdukstork kan värma upp rummet en hel del om den är stor. Den har ju inga förluster jämfört med golvvärmen, oavsett om den drivs av el eller radiatorvattnet. Men om du inte brukar värma upp rummet så borde du väl vara rätt van vid ett kallt badrum.

BirgitS BirgitS skrev:
En handdukstork kan värma upp rummet en hel del om den är stor. Den har ju inga förluster jämfört med golvvärmen. Men om du inte brukar värma upp rummet så borde du väl vara rätt van vid ett kallt badrum.
Nej badrummet var inte kallt. Luftvärmepumpen värmde upp badrummet.

BirgitS
Jag la till lite i det förra inlägget.

Alltid öppen badrumsdörr (förutom när någon använder badrummet)?

BirgitS BirgitS skrev:
Jag la till lite i det förra inlägget.

Alltid öppen badrumsdörr (förutom när någon använder badrummet)?
Ja, precis. Dörren får vara öppen. Iallafall på vintern. På sommaren behövs det inte.

Det står ju att plattan skall bilas bort varför skall du nöja dej med ett sämre utförande isåfall skall du ha avdrag på kostnaden det kan du behöva för din elräkning blir större

Avloppet på plats

• Byggarbetsplats med nylagt avloppsrör, isolerade väggar och installationsmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Rickard.lj och 1 till
  • Laddar…
janwide
Rejäl skrev:
Men lite såhär får man se det det är många som har förklarat och upplyst TS om detta, han gör ett medvetet val men ändå så fortsätter folk att drälla in med kommentarer kring TS val…
Det är väl ändå hans val och ingen annans!
Oj. Förlåt för mitt drällande. Jag missade att du stängde kommentarerna om isoleringen med ditt inlägg. Men du vet hur "folk" är 😂

A
janwide janwide skrev:
Oj. Förlåt för mitt drällande. Jag missade att du stängde kommentarerna om isoleringen med ditt inlägg. Men du vet hur "folk" är 😂
Nejdå bry dig inte om mig, jag går under namnet stotjfsaren tydligen🙄😂

En annan fråga , hur många cm från betong till 2 cm underkant brunn , och från brunn till dörr ?

M Mjärn skrev:
Möjligt. Om jag lider av kostnaden så får jag helt enkelt stänga av golvvärmen och lägga en snygg matta på golvet på vintrarna. Jag släpper detta nu. Men tack för omtanken och råden :)
300mm är isolering vid nybyggnation. 200mm rekommenderas som minimum vid renovering. LK Systems rekommenderar minst 200mm vid golvvärme. Om du inte isolerar bör du alltid ha golvvärmen igång för att inte skapa omvänd fuktvandring, dock så är det så pass liten yta så risken är att du kommer att skjuta fukt till omkringliggande golv. Jag hade personligen inte installerat golvvärme utan underliggande isolering. Det har inte bara med uppvärmningskostnad att göra.

janwide
Sa inte byggaren att det skulle vara eps och cellplast? Att dömma av den senaste bilden så förstår jag inte hur det ska få plats. Det ser ut att vara max 10 cm från plattan till överkant av brunnen.

FlugfiskarniJämtland FlugfiskarniJämtland skrev:
300mm är isolering vid nybyggnation. 200mm rekommenderas som minimum vid renovering. LK Systems rekommenderar minst 200mm vid golvvärme. Om du inte isolerar bör du alltid ha golvvärmen
Jag kommer snart att ta bort den där tråden för jag kommer inte hantera alla negativa kommentarer.

• Ledsen
  • Gilla
Christian Ragnar och 2 till
  • Laddar…
A
M Mjärn skrev:
Jag kommer snart att ta bort den där tråden för jag kommer inte hantera alla negativa kommentarer.
Ge inte efter det finns en ignorera funktion!

• Gilla
Götesjö
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.