Foderlöst

5k läst  5 svar

1. S
    Medlem Nivå 3
    Någon som har erfarenheter eller välgrundade åsikter om foderlös montering av fönster och dörrar. dvs där fönstret och väggskivan "flyter ihop" utan att man sätter trälist utan på. Snyggt blir det tycker jag, men hur håller det? Efter många år, hur blir det då?

/Stefan

2. S
    Medlem Nivå 1
    Tjo,

Mina svärföräldrar har preceis denna lösning i sitt hus och jag måste ga att jag tycker det är snyggt. Men det har ju även lite att göra med hur det ser ut i övrigt. Deras fönster är orginal från 75 och jag har aldrig hittat några defekter i anslutning till fönstret. annars kan man ju tänka sig att det är lägg att få sprickor i väggskvivan osv.

3. B
    Medlem Nivå 7
    Jag har inga foder runt mina fönster, tycker att det är det snyggaste montaget. Mer arbetskrävande, men jag gillar det.
    Bild 2 är pelare i ett fönsterparti, bild 3 ovanför arbetsbänk i kök där stavmosaik använts till bekladnad av salning.

4. S
    Medlem Nivå 8
    vi har ine heller foder kring våra fönster. smygen är ínklädd med gipsskiva och i hörnet sitter det ett hörnskydd hs29.

5. Loner
    Medlem Nivå 6
    Styrman1, jag vill gärna se bilder :)

Nån fler som kör foderlöst och kan visa bilder?

/L

6. ByggPutte
    Medlem Nivå 8
    Monterade fönster på ett jobb inga
    foder men smygen till karmen rår några mm
    utanför vägglivet på insidan.

Mvh Putte

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: