Hej!

Jag skapade nyss en fråga kring garderober, men insåg nu att frågan snarare handlar om bärande vägg.

Röd ring har inga reglar, så vitt jag kan se. Vid blått kryss finns det en stående regel (70mm djup). Jag vill flytta den 20 cm åt höger, mot yttervägg. Kan det vara problem? Måste man kontakta konstruktör?

Under finns källare, ovanför inredd vind.

Arkitektonisk planritning av en lägenhet med anteckningar, möblerade rum, och måttangivelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Hörn med vit kakelplatta, trälist, skarv med luftbubblor i tätningsmassa, inomhus.
    Skapa konto
  • Trähörn, skarv, spikar synliga, råa snitt, vägg- och taksnickeri, ofärdigt byggprojekt, ljus träfärg, OSB-skiva.
    Skapa konto
N nmeden skrev:
Hej!

Jag skapade nyss en fråga kring garderober, men insåg nu att frågan snarare handlar om bärande vägg.

Röd ring har inga reglar, så vitt jag kan se. Vid blått kryss finns det en stående regel (70mm djup). Jag vill flytta den 20 cm åt höger, mot yttervägg. Kan det vara problem? Måste man kontakta konstruktör?

Under finns källare, ovanför inredd vind.

[bild]
Nu har man bara en planritning att utgå ifrån. Men hjärtväggen som sannolikt är den enda bärande väggen på detta plan går genom hela våningen från vänster till höger.

• Gilla
nmeden och 1 till
  • Laddar…
Tack för svaret. Svarade i andra tråden.

• Gilla
Tompafix
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.