Hej,

vi bor i en vindslägenhet där vår ytterdörr är mitt i en trappa upp. Man går alltså upp för ca 7 trappsteg sen kommer vår ytterdörr och så fortsätter trappan inuti lägenheten. Jag undrar om det är möjligt att flytta ned ytterdörren till början på trappan, vad man ska tänka på och vad som krävs?

Detta pga att kunna utnyttja början av trappan till hall + att brevbäraren enklare skulle hitta till oss. (Brevbärare och bud hittar aldrig rätt och det mer mer sällan än ofta vi får posten.)

Någon som vart med om detta förut?

Med vänlig hälsning, Fanny

BirgitS
Välkommen till forumet!

Möjligt är det troligen (men jag vet ju inte om det finns inspektionsluckor eller annat som föreningen behöver komma åt i början av trappan) och det är väl mest en fråga för styrelsen om du kan få köpa loss lite mer yta av föreningen.

• Gilla
hempularen
  • Laddar…
Man får ju anta att gränsen för bostadsrätten ligger där dörren är. Så det kan behövas en hel del formalia om du skall utöka ytan på bostadsrätten. Att tillföra 2 - 3 kvm till en bostadsrätt är ungefär lika struligt vad gäller formalia, som att skapa en helt ny bostadsrätt, ex. på en vind.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.