Hej,
Bilden nedan visar hur det ser ut runt mina fönster på min villa som är byggd -49. Huset har liggande träpanel i orginal men under 60-talet har man ställt på en mexitegelfasad utanpå den gamla fasaden. Nu vill vi flytta ut fönstren så att det lirar med tegelfasaden.
Jag skulle uppskatta tips på hur jag ska montera fönstren på bästa sätt då jag har luftspalten att ta hänsyn till?
/Gustav
Bilden nedan visar hur det ser ut runt mina fönster på min villa som är byggd -49. Huset har liggande träpanel i orginal men under 60-talet har man ställt på en mexitegelfasad utanpå den gamla fasaden. Nu vill vi flytta ut fönstren så att det lirar med tegelfasaden.
Jag skulle uppskatta tips på hur jag ska montera fönstren på bästa sätt då jag har luftspalten att ta hänsyn till?
/Gustav
Du kommer få fuktproblem när kondens o framförallt inträngande vatten vid slagregn (även murbruk kan bli mättat) går in i luftspalten och rinner ner ovanpå fönsterkarmen. Du kan ju så klart leda bort det med en plåt men svårt att inspektera så att du vet att det inte läcker
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 103 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 103 inlägg
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Flytta uttag till fönsterlampa från väggen till taket
Belysning -
Hur får man snyggast till riktiga fönsterfoder och flytta ut fönster?
Fönster & Dörrar -
Vad göra med fönsterbänk när man flyttar ut fönster
Fönster & Dörrar -
Flytta ut fönster på tilläggsisolerat hus
Fönster & Dörrar -
Flytta ut fönster till fasad
Fönster & Dörrar