Hej!
Jag har en bostadsrätt där jag vill flytta köket ungefär 4,5 meter. Det är en öppen planlösning så jag behöver inte dra rör genom någon vägg. Min fråga är:
Vad kan en sådan rör- & vattendragning ungefär kosta och behöver man bygglov? Jag kommer bygga köket själv, så det är bara rördragningen och vattenledningarna jag undrar över. Rören ska dras ovanför golvet med en lutning på 1 cm/m ca. Jag bifogar en före/efter planlösning. Kom gärna med idéer på hur ni skulle ha gjort med planlösningen!

Tacksam för svar!
Mvh Felix

• plan.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Först och främst ska du fråga föreningen vad de säger om de tillåter en sådan ombyggnad. Jag tror att de kommer att ha synpunkter på detta eftersom det antagligen inte finns "rätt" ventilation i den nya köksdelen. Även om det är självdragsventilation i gamla köksdelen så är det fortfarande en ventilationskanal och jag skulle tro att det är ett krav.

Sen; ska du ha både vatten och avlopp dragna längs väggen i det rum som blir i gamla köket?? Vattenrör kan man ju leva med men avloppsröret blir inte snyggt.

/John

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.