Byggahus.se

Flytta gångjärn på IKEA-lucka?

1. Fein
    Medlem Nivå 7

Tack för din värdefulla input. Hur svårt är det att bygga ett hus? stäng hela jävla forumet! Otroligt att du orkade ta dig tid att svara när du inte har nåt att säga.

2. J
    Medlem Nivå 3
    Kanske inte samma sak att bygga hus och att borra ETT hål...

3. H
    Medlem Nivå 3

tack

för att du kommenterade. Hade inte ens energi att kommentera ett helt totalt VÄRDELÖST inlägg. suck!!!:surprised:

vill förövrigt kommentera att mina hål jag har fräst ut har tagit max 90 sek. vill inte påstå att en 100% lösning som tar 60 sek mer är sämre än Jizzos, snarare genial.

4. Fredrik.engdahl
    Medlem Nivå 10
    FEIN>>

det finns några sätt att göra detta på allt beroende på hur mycket du vill betala

Blum som gör gångjärnen har en "maskin " med borr för både koppen och dom små hålen , kostar runt 1500 :-

annars så tar du den delen du sågar bort och borrar igenom alla hålen ( koppen och dom till skruvarna) med rätt borr , 35 mm och 8 mm (om jag inte kommer ihåg fel ) info om borr storlek finns på Blum.se sen är det bara att borra men man ska passa djupen

5. Fein
    Medlem Nivå 7
    Tack bra det där med att använde det avsågade som mall.

6. Fein
    Medlem Nivå 7
    Nej, jag vet att det inte är samma sak. Förlåt min bryska ton men forumet är väl till för att ställa frågor och få svar, eller hur? Om du nu tycker att min fråga är för dum för att få ställas, så får du gärna tycka det. Jag menar bara att med den inställningen så finns det väl inte något behov av forumet.

Om någon skulle ställa frågan hur man bäst bygger en regelstomme så skulle jag kunna svara att det är ju bara såga i rätt längd och spika ihop! hur svårt kan det vara? Eller så kan jag förhoppningsvis ge frågeställaren lite tips om vilka minor man inte skall gå på

7. K
    Medlem Nivå 2
    Länken funkar inte.
    Vad heter borren, så att man kan söka den på BilTemas sida

Jörgen

8. K
    Medlem Nivå 2
    Var Hittar man det?

Jörgen

9. A
    Medlem Nivå 4
    • Laddar…
  10. K
    Medlem Nivå 2
    Ah...
    De kallar den cylinderborr!
    Tack!

Jörgen

11. A
    Medlem Nivå 15
    Man får faktiskt ursäkta länken att den inte fungerar. Den är snudd på tio år gammal.

Fast jag tror ändå inte det är forumrekord i trådlyft.

12. K
    Medlem Nivå 2
    Jag tittade inte på hur gammal tråden var jag tittade bara på innehållet.
    Jag har fått hjälp och jag är mycket nöjd. Länkar som inte funkar är ju inget problem om man får så här bra hjälp.
    Jag har köpt ett borr och ska försöka hinna borra i helgen.

Jörgen

13. Paul-Staffanstorp
    Renoverare · Nivå 15
  14. K
    Medlem Nivå 2
    jaa,
    Det skulle vara kul att se den i aktion.

Jörgen

15. Paul-Staffanstorp
    Renoverare · Nivå 15
    Ja den är faktiskt väldigt smidig...