Byggahus.se

Flytt dörröppning?

1. R
    Medlem · 12 inlägg

robert_turesson

Medlem
    Hej,

Undrar om det går att flytta dörröppningen till/från tvättstugan så den blir som på Dalby 3(i stort sett identiska hus?) för att få till den bra vinkeln där i köket?
    Är golvspånskivorna limmade och skruvade i bottenplan? Anledningen till att jag frågar är att jag vill ha något större badrum i bottenplanet, går det att flytta golvbrunnen för duschen?
    Går det att välja bort färdigställandet av toalett/badrummet nere? Vill inte ha plastmatta, kommer ändå bara att riva bort det för att lägga klinkel/kakel.
    Om man väljer till trappa, kan man välja ekbetsad/vitlaserad trapp då?
    Är trappan monterad och öppningen upp klar?
    Kan man välja bort golvspånskivan uppe för att lägga golvgips i stället?
    Vad kostar det att få fönster i gavelspetsarna uppe?

Hur lång leveranstid har Ni för dagen? Dvs bygglov klart, tillvalen klara, tryck på knappen och tillverka, när får vi tillgång?

Många frågor blir det och fler lär det bli, tacksam för svar på detta så snart som möjligt.

2. S
    Medlem · 56 inlägg

Smartstart

Medlem

Re: Flytt dörröppning?

Hej Robthebuilder!

Det går bra ur hållfasthets synpunkt att flytta dörröppningen till tvättstugan. OBS att det måste du göra själv efter vår slutbesiktning.

Golvspånskivorna är limskruvade på bottenplan och löslagda på överplan. Flytta golvbrunnen ser jag som knepigt eftersom det är hyvlat fall mot golvbrunnen.

Våningstrappan beställer du hos Beijer Byggmaterial. Den går att få i eklasyr/vitlasyr.

Trappan är inte monterad, det måste du göra själv. Mellanbjälklaget vid trappan är tätt men vi har avväxlat för framtida trappa. Det innebär att du på ett mycket enkelt sätt kan ta bort innertaksskivorna och öppna upp för trappan när det är dags att inreda övervåningen.

Golvspånskivan på överplan går inte att välja bort.

Fönster till gavel köper du av vår samarbetspartner Beijer Byggmaterial. Där kan du välja den storlek på fönster som du tycker passar bäst din din planlösning.

För närvarnade monterar vi huset ca. 10veckor efter det att du gjort din slutliga beställning/avrop. Du får din husnyckel 1-2veckor efter montagedagen.

Ring mig gjärna på telefon 0771-509082 så berättar jag mer om smartstart och vårt samarbete med Beijer.

Hälsningar
    Martin Lahger / smartstart

3. M
    Medlem · 9 inlägg

Mabas

Medlem

Re: Flytt dörröppning?

Jag har uppfattat det som att mattan i badrummet går att välja bort för avdrag på några mindre slantar. Dessutom uppfattade jag att vvs:n är anpassad för kakling/klinkling men inte väggarna. Väggarna kräver ett lager tunn gips-skiva till.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.