Byggahus.se
Hej!

Skall flyt spackla in golvvärme på toan
Har skruvat vanlig spånskiva (ej fukttrög) och tänkte prima denna så den klarar lite mer fukt under spacklingen, men hur gör detta rent praktiskt.

1. Prima först sen rulla ut slang å klamra fast den, då måste jag ju klampa runt i det primade som jag vill minnas blir rätt kladdigt?

2. Klamra slang först sen prima men det blir ju lite bökigt ?

3. Klamra slang sen spraya på med tryckspruta?

4. Nåt klokare alternativ? :)

Du skriver slang... hur stor e den toaletten ?
Är det lönt med vattenburen golvvärme på den lilla ytan ?
Min rörläggare brukar prata om att det inte är lönt att lägga in på ytor under 10kvm.

Eller du skriver fel så du syftar på elektrisk golvvärme ?

Oavsett så primar man och låter primern torka så klart innan man lägger golvvärmen och sen flyter man så snart efter detta man kan.
Drar det ut på tiden mellan primer och flytspackling så kan man duscha primer över allt med en spruta kvällen innan flytspacklingen ska ske.

Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Du skriver slang... hur stor e den toaletten ?
Är det lönt med vattenburen golvvärme på den lilla ytan ?
Min rörläggare brukar prata om att det inte är lönt att lägga in på ytor under 10kvm.

Eller du skriver fel så du syftar på elektrisk golvvärme ?

Oavsett så primar man och låter primern torka så klart innan man lägger golvvärmen och sen flyter man så snart efter detta man kan.
Drar det ut på tiden mellan primer och flytspackling så kan man duscha primer över allt med en spruta kvällen innan flytspacklingen ska ske.
hej!
Badrummet är 15kvm. Lägger 17mm termotechslang och kopplar på fördelaren på neder våning. Tack för svaret jag gör som du tipsar om:)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.