MrJay
Varför väljer du att flytspackla ovanpå klinker samt olja in flytspackel (första gången någonsin jag hör något sådant)?

MrJay MrJay skrev:
Varför väljer du att flytspackla ovanpå klinker samt olja in flytspackel (första gången någonsin jag hör något sådant)?
Golvet är så ojämnt ock vill inte ha mera klinkers.
Kanske målar och flingar +klarlack

BirgitS
Men flytspackel är väl inte gjort för att tåla att vara ytskikt.

K klorena skrev:
Golvet är så ojämnt ock vill inte ha mera klinkers.
Kanske målar och flingar +klarlack
Du skojar på mig, klarlack? Är det en hall eller vardagsrum?

MrJay
Precis, mikrocement är vad du söker.
Flytspackel blir ingen bra yta, flammig och speciellt hållbar

• Gilla
klorena
  • Laddar…

Bästa svaret

Jag körde med Finja 520 Industri som sista lager ovanpå eps i källaren. Flytspackel som ger slityta som håller gott och väl för källaren.
Det blev lite flammigt, troligen för att jag inte är proffs och gjorde det ensam.

/Höghus

• Gilla
klorena
  • Laddar…
OXYD
Höghus Höghus skrev:
Jag körde med Finja 520 Industri som sista lager ovanpå eps i källaren. Flytspackel som ger slityta som håller gott och väl för källaren.
Det blev lite flammigt, troligen för att jag inte är proffs och gjorde det ensam.

/Höghus
Tänkte kanske testa Finja 520 själv i källaren. Håller det bra fortfarande och hur tjockt lager hade du?
/Tack

OXYD OXYD skrev:
Tänkte kanske testa Finja 520 själv i källaren. Håller det bra fortfarande och hur tjockt lager hade du?
/Tack
Det håller bra, och ser fortfarande bra ut.
Har trasmattor just i gångstråken så det blir lite trevligare att gå på.
Jag lade ungefär 1-20mm. Lite för tunt med 1mm, stenarna i massan syns där. Hade jag börjat hälla i det hörnet hade det nog funkat, men nu kom stenarna från botten av hinken med.

/Höghus

Rekommenderat lager spackel på eps är 2 cm och armering

Har du bara betong i källaren ? Då kan du köpa en tand spackel och tunn flyta och dra de tunt så du bara får 6 mm

Jag lade billigare flyt med armering direkt på eps-en och sedan 520 som ytskikt.

/Höghus

OXYD
Höghus Höghus skrev:
Det håller bra, och ser fortfarande bra ut.
Har trasmattor just i gångstråken så det blir lite trevligare att gå på.
Jag lade ungefär 1-20mm. Lite för tunt med 1mm, stenarna i massan syns där. Hade jag börjat hälla i det hörnet hade det nog funkat, men nu kom stenarna från botten av hinken med.

/Höghus
Tack för svar. Låter some ett bra snabbare resultat än klinker. Om man bara vill ha ett helt tåligt golv.

OXYD OXYD skrev:
Tack för svar. Låter some ett bra snabbare resultat än klinker. Om man bara vill ha ett helt tåligt golv.
Det är nog kanske inte så tåligt mot fläckar om du sölar något. Slitage av gångtrafik känns helt ok.

/Höghus

Morgon jobbet . Tunnspackel 6mm . Om du skall köra industri så tunt så kan jag rekommendera att kolla hur grov den är . Vissa industri har väldigt grov Sten i sig och svår att få lagt de så tunt

• Nylagt 6mm tunt lager av flytspackel på golv i industrimiljö, reflekterande yta med enhetlig täckning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Höghus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.