Som rubriken antyder så är min fundering hur man brukar göra vid flytspackling av badrummet när golvet nu är i nivå med hallen. Tanken är att sätta en regel som mattläggaren kan flyta emot. Men vart i dörrhålet sätter jag regeln? Bild ifrån hallen.

• Bild på ett rått betonggolv i nivå med dörrtröskel, markerat för flytspackling i en hall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den blivande tröskelns innerkant = temporära regelns innerkant.
På bilden saknas ju dörrkarmen, och den påverkar ju.

• Gilla
tank77
  • Laddar…
Så långt är jag med, frågan är kanske lite otydlig men undrar egentligen om det finns ett "gör-så-här" för situationen. Men man brukar alltså spackla i liv med badrummets väggar? Sen lösa tröskel från hallets golv?

Man kan inte göra på nåt speciellt sätt innan man vet hur karm och tröskel ser ut och dessa får man visa för den som gör det andra. Kommer det bli stora nivåskillnader så får man skaffa en tröskel som fungerar för det och arbeta efter den.
Gör man på det viset är det mycket lättare att få det snyggt jämfört med att ingen vet nåt och bara gör som de själva vill.

Det bästa är ju trots allt att sätta karm o tröskel på plats innan flytspackling, och höja tröskeln
på den nivån den hamnar gentemot färdigt golv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.