5 235 läst · 59 svar
5k läst
59 svar
Flöden enligt Boverket för lite?
Intressant.useless skrev:
Jag har läst både fysik och kemi på universitetsnivå och kan inte komma på någon förklaring till att "CO2 fäster på partiklar och voc:er i luften". Du kan väl åtminstone komma med en knuff i rätt riktning?
Eller är det resultatet av någon egen forskning du bedrivit som du hoppas ska ge dig nobelpris?
Men då borde du ju oxå förstå att det inte bara handlar om teori.
Har du läst tråden så förstår du nog att jag inte har något behov att påvisa min teorier. Eller rättare sagt, orkar inte.
Det finns roligare sätt att spendera fritid. Tex barn och familj.🙂
Men att vara cynisk och lite lustig ger ju bra poäng på internet forum.
Du får gärna vara lustig på min bekostnad.
Det bjuder jag på.
Ha en fin dag.
Ok. Jag tolkar avsaknaden av svar på våra frågor som att du inte har någon aning.T Tjoa skrev:Intressant.
Har du läst tråden så förstår du nog att jag inte har något behov att påvisa min teorier. Eller rättare sagt, orkar inte.
Det bjuder jag på.
Ha en fin dag.
Japp. Det är väl det enklaste att avfärda mig som ett troll.🙂useless skrev:
Det är ju den smidigaste vägen.
Så man fortsätta livet glad i hågen.
Eller så tycker man att det kanske finns ett uns av sanning i det jag säger och förkovrar sig.
Mig spelar det ingen roll.🙂
Du skrev nedlåtande och det är därför du får tråden mot dig.T Tjoa skrev:Jag är inte nedlåtande. Du läser in något som inte finns i texten. Och det är det jag menar. Att skriva om något komplext med källor och fakta som finns i nutid och långt bort i tiden på ett forum intresserar mig inte. Du är fri att läsa på och förkovra dig i litteratur. Bara för att du inte hittar det i närmaste google sökning betyder det ju inte att det finns.
Kan du själv lägga fram alla källor och dokumention som du kommit över efter ett yrkesliv?
Du får gärna tycka att jag har fel, jag har inga problem med det.
Jag vet inte om det finns något skäl till att du inte alls uppfattar detta som oss andra men oavsett borde du förstå att när du kommer med ett påstående som låter helt otroligt så kommer du bli ombedd att förklara och underbygga med källor.
Ditt svar är att det orkar du inte och säger man så i ett forum så får man acceptera att diskussionen är förlorad och att man framstår som ovetande.
Det är fortfarande din tolkning. Och du får gärna tycka så. Det är okej. Men det var inte meningen att det skulle va nedlåtande.Farstatjej90 skrev:
Du skrev nedlåtande och det är därför du får tråden mot dig.
Jag vet inte om det finns något skäl till att du inte alls uppfattar detta som oss andra men oavsett borde du förstå att när du kommer med ett påstående som låter helt otroligt så kommer du bli ombedd att förklara och underbygga med källor.
Ditt svar är att det orkar du inte och säger man så i ett forum så får man acceptera att diskussionen är förlorad och att man framstår som ovetande.
Jag har inget behov av att vinna diskussionen.
Om du tycker jag är ovetande så kör på det. Mig stör det inte 🙂
Läs inlägg #49
Och sen kan du läsa alla mina andra 1600 inlägg i ventilation.
Ha en fin fortsatt dag.🙂
T Tjoa skrev:
Så först vill du inte förklara dig för du vill hellre spendera tid med din familj än skriva på forum. Hur går det ihop med 1600 inlägg i ventilationsforumet? 🤔 är det inlägg 1601 som får bägaren att rinna över och din familj att bli försummad?T Tjoa skrev:
Jag började skriva för 16 år sen.K kurlakarl skrev:
Jag skrev ju inte alla igår som du säkert förstår.😄😉
Läst lite i tråden och du verkar ha en teknisk gymnasieexamina och dyra leksaker men förstår inte riktigt teorin bakom. Att du får både höga co2 och partikelnivåer, när det är fler hundar och katter och vad du nu nämner, i rummet beror väl på att co2 är en indirekt indikator på hur mycket levande varelser det är i utrymmet som sprider partiklar och smutsar ner?T Tjoa skrev:
😄😄😄K kurlakarl skrev:Läst lite i tråden och du verkar ha en teknisk gymnasieexamina och dyra leksaker men förstår inte riktigt teorin bakom. Att du får både höga co2 och partikelnivåer, när det är fler hundar och katter och vad du nu nämner, i rummet beror väl på att co2 är en indirekt indikator på hur mycket levande varelser det är i utrymmet som sprider partiklar och smutsar ner?
Du läser ju mina inlägg som fan läser bibeln.😉
Jag tar nog bort bevakningen på denna tråd ett tag så kan ni fortsätta här med egna teorier.
Kunskapen verkar ju finnas om man ser till allas utbildningar.
Ha en fortsatt fin dag.🙂
Ingen tid eller ork att lägga ut ditt resonemang med en eller två meningar men inga problem att skriva tio svar med att du inte orkar eller har tid…T Tjoa skrev:Intressant.
Det bjuder jag på.
Ha en fin dag.
Jag läser nån som kan ventilation istället, men tack.T Tjoa skrev:Det är fortfarande din tolkning. Och du får gärna tycka så. Det är okej. Men det var inte meningen att det skulle va nedlåtande.
Jag har inget behov av att vinna diskussionen.
Om du tycker jag är ovetande så kör på det. Mig stör det inte 🙂
Läs inlägg #49
Och sen kan du läsa alla mina andra 1600 inlägg i ventilation.
Ha en fin fortsatt dag.🙂
Jag vill också ha svar i tråden. Jag insisterar verkligen. Jag håller med @tommib om att CO2 är en inert molekyl helt och fullt. Ser fram emot ditt svar med källor. Tack på förhand.T Tjoa skrev:
Husägare
· Stockholm
· 690 inlägg
ett par liter hit eller dit gör ingen skillnad. Den lilla skillnaden i luftombyten tillverkar inga sådana kostnader. Möjligtvis att hastigheten blir för hög i vissa mindre ytor.BirgitS skrev:
I en ubåt är det mellan 5-7000 ppm (tror det var 10 000ppm förr). Så när man sover så bör inte ppm vara problemet, kanske titta på fukt eller temp...Dan_Johansson skrev:
Klicka här för att svara