Hej! Jag ska pröva att byta insatsen i flödesreglaget (den i mitten) på min sargblandare. Är det någon som vet hur man öppnar en sådan här modell? Kan det vara genom att ta bort den nersänkta toppen på något sätt? Hittar ingen skruv på vredet nämligen.

• Svart spis med tre kontrollvred och ett kokplattsmönster, mot en kaklad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tre vattenkranar med markerade temperaturinställningar på marmorbänk mot vit vägg.
    Skapa konto
Vilken tillverkare och modell är det på blandaren?

Troligen är det ett täcklock i toppen på varje vred, under täcklocket lär det sitta en skruv.

Tack för svar, får pröva att bända upp det. Jag vet inte vad det är för märke, vet bara att badkaret är köpt hos Swedmart som inte går att nå längre.

Demmpa Demmpa skrev:
Vilken tillverkare och modell är det på blandaren?

Troligen är det ett täcklock i toppen på varje vred, under täcklocket lär det sitta en skruv.
Hej igen! Nu har jag fått bort själva vredet och då ser det ut som på bilden. Är det insatsen som är innanför det gängade ”kopparröret”? Brukar de skruvas dit eller bara tryckas ner? Någon som vet hur jag får bort den?

• Gaskök, fjäderbelastad säkerhetsventil eller tändare, svart yta, vattenstänk, kakel i bakgrunden.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.