Byggahus.se
Hej!

Kan man ha någon typ av flexibla rör mellan kökspannan (i mitt fall) och ackumulatortanken? Detta vore bra om jag någon dag skulle behöva byta pannan eller byta något, åtgärda något på murstocken eller dylikt. Jag kommer nämligen att bygga in rören bakom köksskåp så det enklaste vore om man kunde ha dem flexibla. Är det vanliga kopparrör måste jag bygga ett utrymme som medför att man kan flytta ut pannan tillräckligt mycket för att komma åt och loss kopplingarna bakom pannan. Vet inte ens om det skulle gå.

Kort sagt alltså: Flexibla rör / någon typ av slang mellan panna och ackumulatortank, finns det?

Kan jag använda sådana: https://www.rinkabyror.se/artikel/flexslang-r-fri-omfl-15rx200-mm/
I så fall, finns det inte längre någonstans? Jag har nog närmare 2 meter till tanken så det är inte säkert att 1500 räcker.

Redigerat:
L
Dom slangarna går att använda , men se till att dom är för Varmvatten , tror inte det finns längre än 1500 men du kan skarva 2 st 25 mm av olika längd , bara skarvarna kommer så du kan se dom

Är det 25 R som gäller då eller? Hade ju tänkt ha 28 mm koppar från början.

• Gilla
Piskfinne
  • Laddar…
L
28 koppar ansluts till 25 rörgänga med övergångskoppling CU 28 - R25
Typ RSK 1940584 Rinkaby eller annan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.