3 726 läst · 13 svar
4k läst
13 svar
Fler prisfrågor
Oj! Det är inte meningen att det här forumet ska göra våra säljare sysslolösa... Nåväl. Vi har förstått vad som önskas och vi kommer att diskutera att lägga ut huspriserna på hemsidan under säljkonferensen i slutet av den här månaden.
Priserna här under gäller med samma förutsättningar som angivits för Tyresö i tråden http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=7;action=display;num=1093898915
Ängsliljan 2,0 milj.
Skogsstjärnan 2,3 milj.
Glasmästarevillan 2,1 milj.
Ängsklockan håller på att räknas om och jag har inte ett riktigt pris att lämna på den idag.
Tillägget för Ekomer ligger mellan 50 000 och 75 000 beroende på huset storlek.
Priserna här under gäller med samma förutsättningar som angivits för Tyresö i tråden http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=7;action=display;num=1093898915
Ängsliljan 2,0 milj.
Skogsstjärnan 2,3 milj.
Glasmästarevillan 2,1 milj.
Ängsklockan håller på att räknas om och jag har inte ett riktigt pris att lämna på den idag.
Tillägget för Ekomer ligger mellan 50 000 och 75 000 beroende på huset storlek.
Priset för Sjöbacka med panel, landsort är cirka 2 miljoner enligt vår std leveransdeklaration (enbart husleverans 1,2 milj. med panel) (från platta på mark, plattan ingår).
Tomt, anslutningsavgifter samt övriga byggherrekostnader (lagfart, kvalitetsansvarig osv) tillkommer.
Tomt, anslutningsavgifter samt övriga byggherrekostnader (lagfart, kvalitetsansvarig osv) tillkommer.
Hej!
Prästgården nyckelfärdig i Stockholmstrakten ligger på cirka 3,2 milj. Närmare specifikation kan fås av någon av våra representanter i Stockholm.
Prästgården nyckelfärdig i Stockholmstrakten ligger på cirka 3,2 milj. Närmare specifikation kan fås av någon av våra representanter i Stockholm.
Hej!
Vi har också fått upp ögonen för era underbart vackra hus! Äntligen hus med lite känsla som vi letar efter! Ungefär hur myckat ligger kvadratmeterpriset för ett nyckelfärdigt hus hos er? Kan man komma under 1,800 000 totalt för ett 1,5 planshus?
Vi har också fått upp ögonen för era underbart vackra hus! Äntligen hus med lite känsla som vi letar efter! Ungefär hur myckat ligger kvadratmeterpriset för ett nyckelfärdigt hus hos er? Kan man komma under 1,800 000 totalt för ett 1,5 planshus?
Vi har en serie hus som kallas Kronan och ett av dem är på 142,7 kvm, 1½-plan med takkupa och veranda, det klarar man på runt 1,8 milj. Kronanhusen är standardhus och begränsade beträffande ändringar. Man kan också tänka sig ett kundanpassat 1½-planshus med oinredd övervåning för under 1,8 milj. Slutpriset beror dock mycket på var i landet huset ska byggas.
Alla KarlsonHus som är byggda på Ekerö har en taklutning på 30-32 grader eftersom kommunen där kräver det, så visst går det att få den gamla stilen även med 33 graders taklutning.
Alla KarlsonHus som är byggda på Ekerö har en taklutning på 30-32 grader eftersom kommunen där kräver det, så visst går det att få den gamla stilen även med 33 graders taklutning.
Hej Peter!
Tack för ditt svar!
I vårt fall funderar vi på att låta övervåningen vara oinredd till att börja med! Har bokat tid med en av era säljare, det skall bli spännande!
Har du någon bild på husen i Ekerö? Har svårt att tänka mig hur det kommer att se ut....
Tack för ditt svar!
I vårt fall funderar vi på att låta övervåningen vara oinredd till att börja med! Har bokat tid med en av era säljare, det skall bli spännande!
Har du någon bild på husen i Ekerö? Har svårt att tänka mig hur det kommer att se ut....
Jag har letat efter fler bilder men har bara hittat dessa som är hämtade ut vår katalog.

Hej och tack igen!
Fungerar detta även med 3,5 m väggliv?
Har pratat med kommunen idag och det har blivit fel i siffrorna, så takltningen får vara 32-38 grader... kanske förenklar en del..
Gubben min träffade er säljare igår och kom hem helt lyrisk. Skall bli spännande att gå vidare med om plånboken tillåter
Fungerar detta även med 3,5 m väggliv?
Har pratat med kommunen idag och det har blivit fel i siffrorna, så takltningen får vara 32-38 grader... kanske förenklar en del..
Gubben min träffade er säljare igår och kom hem helt lyrisk. Skall bli spännande att gå vidare med om plånboken tillåter
Exakt hur höga stödbensväggar man har till vilken taklutning beror ju också på hur brett huset är, vilket beror på tomten, tycke o smak, invändiga utrymmen mm, säkerligen så får man snurra detta för sig själv och de lokala byggkraven mer än en gång innan man är helt nöjd.