Hej!
Hyrde en Edge golvslip och en kantslip och gav mig på mitt holländska parkett. Nu har jag vitbetsat det med Osmo oljebets och en polermaskin. Men det blir som ni ser på bilderna väldigt flammigt. Då golvet är väldigt ojämnt, la jag många timmar på slipningen eftersom golvslipen inte kom åt överallt. Men jag misstänker att det ändå är lack kvar där det är flammigt?

Jag är väldigt osugen på att hyra en golvslip igen och börja om från scratch. Någon som har något förslag på vad man kan göra? Finns det någon genväg? Kan det vara så att det blir bättre om man lägger på lacken?

Tacksam för svar

• Ojämnt vitbetsat holländskt parkettgolv med synlig flammighet efter slipning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Düsseldorff
Oljebets ska på mycket tunt och utan överskott. Ser inte ut som du riktigt gjort så va?

Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Oljebets ska på mycket tunt och utan överskott. Ser inte ut som du riktigt gjort så va?
Hej, tack för svar!
Det är lagt väldigt tunt och sen är det kört med polermaskin med skurnylon på, enligt anvisningarna. Så det borde inte vara problemet.

Düsseldorff
Ok, det ser ju onekligen ut som att betsen inte trängt in ordentligt. Då är du nog inne på rätt spår tyvärr, dvs att du inte slipade tillräckligt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.