Hallå där!
Så här ser det ut på väggarna på en del ställen i garaget. Det mesta ligger ovan jord och torde således inte ha med dränering att göra. Så vad är orsaken och hur gör jag för att måla om på bästa sätt? Behöver jag göra mer än att skrapa och måla?
Så här ser det ut på väggarna på en del ställen i garaget. Det mesta ligger ovan jord och torde således inte ha med dränering att göra. Så vad är orsaken och hur gör jag för att måla om på bästa sätt? Behöver jag göra mer än att skrapa och måla?
Ja viss fukt från plattan är det säkert. Dock är källardelen/garage separerad från bostadsdelen. Kan det inte vara så att det helt enkelt är målat med för tät färg? Hur skulle det se ut med silikatfärg?
Det skulle sannolikt se bättre ut med silikatfärg som andas, men som tidigare nämndes så ser det ut som du har saltutfällningar, och det indikerar mycket fukt. Jag tvivlar på att ens silikatfärg klarar saltutfällningar.
Att döma av hur färgen krackat så är det nog en gammal alkydfärg = supertät.
Om / när du fått ner den gamla färgen så kan du vid ommålningen prova att spara några decimeter mot golvet där fuktvandringen bör vara som värst. Silikat eller Sockelfärg skulle jag använda.
Om / när du fått ner den gamla färgen så kan du vid ommålningen prova att spara några decimeter mot golvet där fuktvandringen bör vara som värst. Silikat eller Sockelfärg skulle jag använda.
Klicka här för att svara