Hej.
Jag har ett antal Uponor väggbockfixturer i mina händer nu.
Men det finns 4 st hål på någon slags flärpar på flänsen. Se bild.
Vad är dessa till för?
Hålen passar inte mot uponors väggskenor. Uponor är förövrigt väldigt hemliga över dessa, då det inte framgår i någon av all deras info vad dom är till för.
Jag skulle vilja skära bort dom, iaf en.
Jag har ett antal Uponor väggbockfixturer i mina händer nu.
Men det finns 4 st hål på någon slags flärpar på flänsen. Se bild.
Vad är dessa till för?
Hålen passar inte mot uponors väggskenor. Uponor är förövrigt väldigt hemliga över dessa, då det inte framgår i någon av all deras info vad dom är till för.
Jag skulle vilja skära bort dom, iaf en.
Produkter som diskuteras: "gipsskruv"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Flärparna blir lite ivägen för kortlingen som blandarfästet ska skruvas i.nino skrev:
Men nu har jag bestämt mig, jag tar bort den. Jag ville bara göra en liten snabb dubbelcheck så det inte fanns någon funktion för de där som jag inte insåg.
ja det där är lite knepigt... blir trångt med plåten och ska man in med en kortlig blir det riktigt bökigt...
jag antar att plåten kan räknas som särskild monteringsdetalj så egentligen kan man nog skippa kortling... men det känns så där så jag har alltid kört med kortling eller dubbel osb
jag antar att plåten kan räknas som särskild monteringsdetalj så egentligen kan man nog skippa kortling... men det känns så där så jag har alltid kört med kortling eller dubbel osb
Medlem
· västra götaland
· 969 inlägg
Behöver du kortling till blandarfästet när du har vatettes väggenomföring?
Blandaren sätter man ju fast i genomföringen.
http://www.vatette.se/econtent/137
Blandaren sätter man ju fast i genomföringen.
http://www.vatette.se/econtent/137
Medlem
· västra götaland
· 969 inlägg
Det första man blir blind på är ögonen
Produkter som diskuteras i tråden