R Rolle85 skrev:
Den ser exakt ut som den jag har. Var sitter reglerfunktionen du nämnde?
Så här ser min ut.
Vad är den vita cylinderformade grejen?
[bild]
Den vita är en kondensator

Ok, tack alla !

Bara en återkoppling.
Jag fann denna varvtalsregulator samt fläkt på amazon.
Hur vet jag om min nuvarande fläkt är G klassad tex elförbrukningsmässigt?

• Vit varvtalsregulator från Neverest med vred, visad på en digital butikssida för fläktar och motorer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart kanalfläkt med varvtalsregulator från neverest, modell RV-B 125 mm, visas på en skärmdump av Amazon.
    Skapa konto
samt, denna ljuddämpare, dämpar den bara där röret sitter eller dämpar den även ljudet ute i badrum, kök osv där frånluftsventilerna sitter?

Ljuddämpare i metall, modell Intelmann, med specifikationer för ljudisolering, längd 1000 mm, bredd 125 mm, synlig på produktbild.
Skapa konto

R Rolle85 skrev:
samt, denna ljuddämpare, dämpar den bara där röret sitter eller dämpar den även ljudet ute i badrum, kök osv där frånluftsventilerna sitter?

[bild]
Beror på var den sitter i systemet

sitter precis efter fläkten, men idag är den inte isolerad, bara ett rör som är böjbart.

Fann denna på biltema. Man sätter i hålet och plockar ut såpass många hål som man vill ha.
Svart perforerat lock från Biltema, artikelnummer 83-007, visas i butiksmiljö. Används för att ta bort önskat antal delar.
Skapa konto
Hand håller en rund, grå skumgummikudde i en järnaffär, framför ett ställ med hyllor i bakgrunden.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.