Jag har en fläkt enligt filmen och den skapar ett sug i alla ventiler i huset. Tycker dock att ljudet från den hörs i alla ventiler i huset. Den är nog från ca 2010 och har gått konstant sen dess. Normalt ljud?
Vad kallas dessa fläktar?
Vad kallas dessa fläktar?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Besserwisser
· östergötland
· 2 668 inlägg
Skulle säga kanalfläkt.
Ta bort röret och gör rent flyktingarna så det inte är obalans
Ta bort röret och gör rent flyktingarna så det inte är obalans
Produkter som diskuteras: "kanalfläkt"
Kanalfläktar
Med hjälp av en kanalfläkt kan du på ett smidigt sätt öka flödet av frånluft i våtrum och därigenom förbättra ditt inomhusklimat.
Läs mer
Besserwisser
· östergötland
· 2 668 inlägg
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
De står:
Type RR 125
230V, 50 Hz
0,062kW
2480rpm, IP 44
Men de lustiga är att idag är denna inkopplad i ett vägguttag med en simpel dimmer. Jag har den på aboslut lägsta läget som går. Är det såhär man reglerar kanalfläktar? Kör jag utan dimmer låter den ännu mera och suger luft som bara den!
Type RR 125
230V, 50 Hz
0,062kW
2480rpm, IP 44
Men de lustiga är att idag är denna inkopplad i ett vägguttag med en simpel dimmer. Jag har den på aboslut lägsta läget som går. Är det såhär man reglerar kanalfläktar? Kör jag utan dimmer låter den ännu mera och suger luft som bara den!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Besserwisser
· östergötland
· 2 668 inlägg
Verkar ju märkligt. Borde vara inställt på önskat flöde med lämpligare lösning.R Rolle85 skrev:De står:
Type RR 125
230V, 50 Hz
0,062kW
2480rpm, IP 44
[bild]
Är det ventiler i badrum/kök/klädkammare?
ja precis, de suger i alla dessa rum med hjälp av denna i garaget.
Tänkte om de fanns något bättre vred eller liknande som ska styra den.
SOm original suger den alldeles för mycket luft om man inte dimrar ner till minsta som går på dimmern
Tänkte om de fanns något bättre vred eller liknande som ska styra den.
SOm original suger den alldeles för mycket luft om man inte dimrar ner till minsta som går på dimmern
Om du byter fläkt så välj EC fläkt med inbyggd justering av varvtalet.R Rolle85 skrev:
Ex 125mm variant
https://ventilation.se/sv/products/kanalflakt-ostberg-ck-125-c1-ec