Hej!
Vi håller på att ta bort våra överskåp i köket och kvar är överskåpet för fläkten där elen går och allt. Hur gör man här? Vi vill inte ha något skåp utan bara en ”fläktkåpa” liksom.
Vi håller på att ta bort våra överskåp i köket och kvar är överskåpet för fläkten där elen går och allt. Hur gör man här? Vi vill inte ha något skåp utan bara en ”fläktkåpa” liksom.
Ja, uttaget sitter ju utanpå så det är ju bara flytta lite så kommer det hamna bakom kåpan. Sen hur anslutningen sitter i taket är ju svårt att se, börja med att ta ner allt så ser man bättre.
Hej,
tack för svar!
Vet inget om bygg så du får ursäkta dumma frågor nu men om jag tar bort skåpet så är ju fläkten och rören synliga, jag vill liksom ha som ett skal runt i ”fläktform”. Typ som bilden här. Måste jag köpa en ny fläkt då eller ”klär” man den?
tack för svar!
Vet inget om bygg så du får ursäkta dumma frågor nu men om jag tar bort skåpet så är ju fläkten och rören synliga, jag vill liksom ha som ett skal runt i ”fläktform”. Typ som bilden här. Måste jag köpa en ny fläkt då eller ”klär” man den?
Det du har kallas för inbyggd eller underbyggd fläkt, den är gjord för att sitta i ett skåp. Du kommer inte att hitta ett färdigt skal att sätta på så om du inte vill anlita en plåtslagare att bocka åt dig så får du köpa en ny, vägghängd fläkt.
Då förstår jag, tack snälla för hjälpen!