Har en två månader gammal diskbänk som det blivit några märkliga fläckar på. Har en liten idé om att det kan handla om fläckar efter fett i kombination med disk som stått lite för länge. Googlar jag så föreslås bikarbonat, bakpulver, klorin, tandkräm, kalkosan m.m, vilket jag testat utan framgång.
Någon som har något tips för att få bort dessa fläckar?
Någon som har något tips för att få bort dessa fläckar?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Istället kanske du ska prova nåt som är till för rengöring av rostfritt? http://shop.electrolux.se/product/9...CG9vEUz9k9SKcK3gdMQoYaAkW08P8HAQ&gclsrc=aw.ds
Självbyggare
· Stockholm
· 2 695 inlägg
i en eventuellt fördjupad attack ska jag testa det du länkade till. Först vill jag utröna om något av det jag har hemma kan funka.Stefan N skrev:
Testade, men vinägern ville inte göra något åt fläckarna.sir_daniel skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 2 695 inlägg
Även sett att folk rekommenderat babyolja för rengöring av rostfritt.
Annars skulle jag plocka fram polernaskinen och rubbing för att avsluta med att vaxa den
Annars skulle jag plocka fram polernaskinen och rubbing för att avsluta med att vaxa den
Medlem
· Västernorrland
· 10 929 inlägg
ska man hålla på och polera en diskbänk varje gång det blir såna där fläckar så får man nog skippa diskandet och slabbandet med vatten helt och hållet.
Medlem
· Västernorrland
· 10 929 inlägg
möjligt men det lät lite motsägelsefullt att man är livrädd för att få fläckar på en diskbänk............
Medlem
· Västernorrland
· 10 929 inlägg
vad är det som är märkligt egentligen? Så där blir de flesta diskbänkar om de används som just diskbänkar. Vill man inte ha gråa fläckar av vattnet ja då får man polera ganska ofta. Troligen dagligen.
Jag har aldrig råkat ut för något liknande tidigare. Diskbänken är nästan ny och har fläckar som jag inte får bort. Kan inte tycka annat än att det är märkligt.Stefan1972 skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 10 929 inlägg
Ja tyvärr är ju inte rostfritt så pass ädelt att det är helt okänsligt mot precis allting så vad som orsakat fläckarna torde vara svårt att sia om men faktum kvarstår nog att på en diskbänk får man nog acceptera lite fläckar. Till och med lite aggressivt vatten kan göra fläckar i rostfritt.