Vad skulle ni säga att detta är? Gråa fläckar i taket har uppkommit på ca 2 dagar, i skarvarna. Inget som droppar eller är fuktigt. Var uppe på vinden och ser inget konstigt.
Det är väldigt svårt att se men jag tycker dessvärre det ser ut som fuktfläckar. Hoppas jag har fel så klart. Har nu tagit bort isoleringen på vinden där ni såg fläckarna? Om inte gör det och kolla om det är fuktigare där. Vatten kan rinna långt innan det dyker upp dessvärre
Okej, ne vi har inte lyft på isoleringen på vinden. Vi har haft väldigt kallt , ca -10 de senaste dagarna. Det uppstår lättare då? Vi märkte detta imorse.
Hur gammalt är huset? Har någon tilläggsisolerat vinden ? Det fanns ju en tid då man trodde att åldersbeständig plast var det bästa som fans för att förhindra att fukt togs upp på vinden vilket dessvärre har orsakat många hus att bli för täta. med mögel och kondens som resultat. . Jag tycker @Centanos förklaring låter väldigt trolig då det varit så kallt och att det troligtvis inte kommer från snö som smälte. Om ni har ett gammalt expansionskärl på vinden så kan ju det också ha börjat läcka.
Det ser ju inte ut att ara mängder med vatten men det är ju alltid skönt att veta var det kommer ifrån.
Det ser ju inte ut att ara mängder med vatten men det är ju alltid skönt att veta var det kommer ifrån.
Ludde Jakobsson skrev:
Hur gammalt är huset? Har någon tilläggsisolerat vinden ? Det fanns ju en tid då man trodde att åldersbeständig plast var det bästa som fans för att förhindra att fukt togs upp på vinden vilket dessvärre har orsakat många hus att bli för täta. med mögel och kondens som resultat. . Jag tycker @Centanos förklaring låter väldigt trolig då det varit så kallt och att det troligtvis inte kommer från snö som smälte. Om ni har ett gammalt expansionskärl på vinden så kan ju det också ha börjat läcka.
Huset är från -52 men sen är det en utbyggnad som jag inte riktigt vet årtalet på. Ingen tilläggsisolering på vinden. Hur går man tillväga nu? Besiktningsman?Ludde Jakobsson skrev:
Klicka här för att svara