Hejsan!

Det är så att jag vill ställa in rätt klockslag på fjärrvärme, är det bara till och vrida på den eller?

• Manuell ratt för att ställa timer på fjärrvärmeanläggning, med markeringar för timmar och veckodagar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja men man bör enbart vrida visarna medurs.

J Josth skrev:
Ja men man bör enbart vrida visarna medurs.
Ja det blev att jag vred på den vita bara, hoppas att jag gjorde rätt🤔

• Analog timer med vridbar vit ratt, inställd på klockan 12.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Uret är av veckotyp, en liten pil vid ung. kl. 8 pekar på veckodag/tid. Så det bör du också hålla kolla på.
Dock ser det ut som alla "ryttare" (vita plasttaggarn i ytterringen) är intryckta, då gör uret inga ändringar under veckan.

E etompau skrev:
Uret är av veckotyp, en liten pil vid ung. kl. 8 pekar på veckodag/tid. Så det bör du också hålla kolla på.
Dock ser det ut som alla "ryttare" (vita plasttaggarn i ytterringen) är intryckta, då gör uret inga ändringar under veckan.
Tack för förklaringen! Saken är den att strömmen till huset gick igår och efter det så gick jag ner för att kolla att fjärrvärme funkar och då såg jag att klockslaget inte stämmer som på min mobil!

Ev. sitter det ett backup-batteri i lådan ovanför uret. Kan ju vara idé att öppna och kolla det om du vill att uret visar rätt tid efter strömavbrott.

E etompau skrev:
Ev. sitter det ett backup-batteri i lådan ovanför uret. Kan ju vara idé att öppna och kolla det om du vill att uret visar rätt tid efter strömavbrott.
Du ser jag kan inget om fjärrvärme men ja jag ska kolla på det, Tack så mycket för hjälpen🙂

E etompau skrev:
En sista fråga bara. pilen som pekar på Kl8, varför ska jag hålla koll på den?

M Mahhee skrev:
En sista fråga bara. pilen som pekar på Kl8, varför ska jag hålla koll på den?
Om du vill nyttja funktionerna i uret så ska även daginställningen vara korrekt, men som sagt, urets ryttare är alla satta i samma läge=uret gör inga omkopplingar.

E etompau skrev:
Om du vill nyttja funktionerna i uret så ska även daginställningen vara korrekt, men som sagt, urets ryttare är alla satta i samma läge=uret gör inga omkopplingar.
Ja asså förra ägaren till huset sa att han alltid har haft det så som det är och aldrig rört på dom! Och jag tycker att det är lagom bra värme I huset på 22-23 grader så nåt mer vill jag helst inte röra för jag är jätte osäker!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.