Byggahus.se

Fjärrkontrollsförlängare(Kom inte på något bättre)

1. D
    Medlem · 1 854 inlägg

David

Medlem
    Vi har nu installerat dekodern och videon (!) i pannrummet. Fråga mig inte varför videon hamnade där... Meningen är att man ska kunna ha en dekoder/video för alla TV-apparater. Förutsatt att alla vill titta på samma program/film på alla TV-apparater samtidigt. Har nog aldrig hänt...
    Nu har jag i alla fall köpt mottagare och sändare för fjärrkontrollen i en teknikaffär, där man ska placera ena delen i TV-rummet och den andra bredvid dekodern i pannrummet. Tanken är väl bra...men skiten fungerar som skräp. För att byta en kanal får jag gå upp till sändaren, hålla i den högt i luften samtidigt som jag trycker på fjärrkontrollen. Jag ser ut som en fetare/äldre version av en Idlaflicka när jag gör det. Är nästan lättare att traska in till pannrummet och byta kanal.
    Min fråga är:
    Har vi för välisolerat eller har vi köpt skräp. Om vi har köpt skräp, vad rekommenderar ni i stället?

mvh
    Abstinens-David som förlorat makten över fjärrkontrollen (Det sista manliga fästet)

2. N
    Medlem · 1 053 inlägg

Nix

Medlem

Re: Fjärrkontrollsförlängare(Kom inte på något bät

Tyvärr har jag inget bra svar.

Men snälla, snälla David.
    Kan du inte dra på dig en trikå och ta en bild när du ser ut som en Idla-flicka!

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

3. D
    Medlem · 1 854 inlägg

David

Medlem

Funderar på det. Kanske ska öppna en site och köra lite Pay-per-view också. Med 10% rabatt för Byggahusforum-addicts förstås.

mvh
    David

4. N
    Medlem · 1 053 inlägg

Nix

Medlem

Sign me up!

5. KarlXII
    Medlem · 3 348 inlägg

KarlXII

Medlem

Vilken make&model köpte du David?

Jag köpte Netonnets variant och den funkade riktigt bra....
    Både bild och ljud är helt OK.
    http://www.netonnet.se/item.asp?iid=51084

6. D
    Medlem · 1 854 inlägg

David

Medlem

Jag köpte det på Teknikmagasinet i Kista. De ser ut som pyramider och kostade 699 SEK/paret.

mvh
    David

7. D
    Medlem · 1 854 inlägg

David

Medlem

Jag hade tänkt mig något i stil med performancekillen i "Big Lebowski". ;)

mvh
    David

8. H
    Medlem · 76 inlägg

HEDIN

Medlem

KarlXII>> Vilket avstånd har du mellan sändaren och mottagaren?

David>> Filmen du nämner (Big Lebowski) måste jag bara säga att jag hatade. Finns det nån sämre film? Skulle vara "The Beach" eller "AI" kanske...

Nån med åsikter?

9. Q
    Medlem · 328 inlägg

que

Medlem

Går det att sätta givaren från pannrummet utanför pannrummet på tex väggen och ha en förlängningskabel från givaren in till videon

10. Hobbit
    Medlem · 500 inlägg

Hobbit

Medlem

;D ;D ;D Eller varför inte flytta hela rubbet (sofan/TV´n osv.)
    i pannrummet och titta där istället ?? ;D ;D ;D ;D ;D ;D

11. L
    Medlem · 436 inlägg

Lilla_vargen

Medlem

Eller, om ni ändå inte vill se på samma kanal samtidigt i alla era separata TV-apparater, flytta ut dekodern i vardagsrummet och videon till barnens rum och se på olika saker. (Hur en sådan där sändare fungerar/bör fungera har jag tyvärr ingen aning om...)

12. KarlXII
    Medlem · 3 348 inlägg

KarlXII

Medlem
  13. R
    Medlem · Skåne · 130 inlägg

rich710

Medlem

Om man vill lägga en tusenlapp mer än en vanlig videosändare så har philips en ny modell som är helt suverän, en låda med 4 scartingångar där du kopplar ex satmottagare-video-dvd-xbox sen skiftar du mellan dom olika ingångarna med fjärren, detsamma gör mottagaren som man tex har inne i sovrummet, = man kan se på 2 olika program/enheter i de olika rummen Philips VL-1400 heter videosändaren och funkar kanon hemma hos mig, dock har jag inte så långt mellan rummen. jag köpte min på OnOffs webbshop

14. KarlXII
    Medlem · 3 348 inlägg

KarlXII

Medlem

Det där kan man göra om man har en en hembioreciever med bild- och ljudväxel. Man sätter då bild & ljudsändaren på "monitor out"..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.