2 115 läst · 17 svar
2k läst
17 svar
Fjärrkontroll Harmony
Knappast unikt för Logitech... Köp en fritös, elvisp, kaffebryggare, vattenkokare osv för runt 1000-lappen och det är i de flesta fall omöjligt att reparera dem. Eller en Blue-ray-spelare för dryga 1000-lappen, tror du den kan repareras på ett lönsamt sätt utanför garantitiden?b_hasse skrev:
Sedan kan man tycka att detta med bristande reparationsmöjligheter är kasst rent allmänt men att såga en utmärkt fjärr för att den är konstruerad efter samma premisser som nästan all annan hemelektronik känns lite taskigt...
Om du inte skaffar en RF/IR-extender kan jag slå ett slag för uppgradering till Ultimate-modellen. De kommunicerar via WiFi med en hubb som skickar ut IR och till hubben följer det även med två extra IR-förlängare. Allt kan även styras av en app (Ios & Android men tyvärr inte WP).sir_daniel skrev:Jag är nöjd med min harmony jag köpte för några åt sedan, enda är att jag skulle behöv en rf/ir extender då jag möblerat/byggt om så måste nu gå in i klädkammaren bakom tv rummet för att starta filmerna...
Ska iof inom 2 år bygga ut o då bygger vi en annan lösning med dold elektronik men som ändå nås av ir fjärr...
Någon som har en billig rf/ir extender?![]()
Självbyggare
· Stockholm
· 2 689 inlägg
Kanske göra så istället och vänta med det tills nya tv rummet är klart