Byggahus.se

Fjärrkontroll Harmony

1. K
    Medlem Nivå 16
    Tänkte jag skulle återuppliva en gammal fjärris, Harmony 525, men när jag pluggar in den via USB till datorn så kan jag inte se den i utforskaren. Har provat både laptop W8 och stationär W7, båda installerar drivrutiner men sen kommer jag inte vidare.
    Har försökt ladda ner program från Logitech men de låter sig inte laddas ner. Fjärrisen säger att den är USB-connected, ja, batterierna är nya.
    Har också försökt via Logitechs svenska sida att komma åt mitt gamla konto men icke det heller.
    Nåja, det finns tfn-support vardagar så jag får väl ta det, om nu inte någon här har nåt bra tips:p

2. A
    Medlem Nivå 5
    Du har installerat den uppdaterade programvaran från Logitech?

3. tommib
    Självbyggare · Nivå 22
    Varför förväntar de dig att se en fjärrkontroll i utforskaren? Eftersom du har fjärren borde du kunna komma åt kontot på myHarmony.com utan problem. Sist jag kollade kunde man återställa lösenordet enkelt...

• Laddar…
  4. K
    Medlem Nivå 16
    Problem med att ladda ner programvaran, har inte kvar datorn som jag använt tidigare. Eftersom jag har begränsade datorkunskaper hade jag nån tanke om USB = lagringsenheter eller liknande ��
    Problem med att komma åt kontot, kom så långt att jag besvarade kontrollfrågan men sen kom svaret att servern inte svarade - försök senare. Lyckades alltså inte med föreslagna åtgärder :/
    Ska ta ett försök med support under morgondagen.

5. A
    Medlem Nivå 5
  6. C
    Medlem · Nivå 17
    Harmony = en av de sämsta köp jag gjort. Bespara dig själv frustrationen, återvinn skiten och köp en ny OneForAll istället. :mad:

7. [SH]
    Elektroniktokig Nivå 5
    Vår Harmony 785 är den bästa pryl vi haft enligt min fru. Så bra att jag blev beordrad att skaffa en ny när den havererade efter sex rs trogen tjänst.

Nu väntar en Ultimate på att programmeras... (Har skaffat en del nya saker som måste fixas, kan alltså inte bara föra över de gamla aktiviteterna från mitt konto.)

8. A
    Medlem Nivå 5
    Kört både OneForAll och Harmony och bägg egör sitt jobb. Numera har jag pensionerat alla multifjärrar och förlitar mig helt på HDMI CEC. En av de bättre uppfinningarna sedan skivat bröd.

9. B
    Medlem · Nivå 11
    Jag köpte en dyr Harmony One. Funktionen var OK, men displayen är extremt stötkänslig, och det behövs inte mycket för att den ska spricka. Det har hänt många, och det hände även mig. Det största problemet är då att det är omöjigt att reparera den! Det går inte att köpa en ny display som reservdel, och det går inte att skicka fjärrkontrollen till någon serviceverkstad för de kan inte heller få tag på displayer.

Tänk er för innan ni köper en dyr fjärrkontroll tillverkad av Logitech!

10. W
    Medlem Nivå 3
    Jag har Harmony 525, One och Ultimate. Alla funkar hur bra som helst och är aldrig några problem med dom. Bättre än skivat bröd, till och med bättre än öl.

11. K
    Medlem Nivå 16
    Uppdatering;
    hittade programvaran på gamla laptopen, och sedan har det rullat på. Fick support av Logitech med kontot och har sedan uppdaterat enheterna. Fick lite problem med Philips 47pfs7109, men efter att ha skrivit in några tum större så verkar det hela fungera. Ett mindre problem med Motorola PVR-36 där menyknappen inte visar inspelningarna hoppas jag kunna lösa med manuell IR-överföring. Återstår att se.
    Nöjd så här långt, gäller att få övriga tittare med på noterna också ;)

12. Demmpa
    Husägare · Nivå 22
    Har en Harmony One sedan iaf 2008, den har gått i golvet många gånger, mm pga barnen
    Det enda "problemet" med den är att det tunna gummiliknande ytan har nötts bort.
    Nu börjar batteriet bli relativt dåligt (behöver laddas ganska ofta).

13. B
    Medlem · Nivå 11
    Någon har påstått att displayen är monterad så att den utsätts för stora krafter, men det kanske inte gäller alla exemplar. Det är i alla fall ett vanligt problem, här finns en lång tråd:

http://forums.logitech.com/t5/Harmony-Remotes/Harmony-One-LCD-Replacement-Some-Facts/td-p/1067827

I slutet av tråden skymtar ett visst hopp. Trådstartaren håller på att ta fram en egen "pirat-display" för Harmony One. Om den finns i verkligheten ska jag köpa en sådan. Logitech bör sitta i skamvrån. Att sälja en elektronikprodukt för över 1000:- som är omöjlig att reparera, dvs är värdelös om den går sönder när garantin gått ut, är inte acceptabelt.

14. sir_daniel
    Självbyggare · Nivå 14
    Jag är nöjd med min harmony jag köpte för några åt sedan, enda är att jag skulle behöv en rf/ir extender då jag möblerat/byggt om så måste nu gå in i klädkammaren bakom tv rummet för att starta filmerna...

Ska iof inom 2 år bygga ut o då bygger vi en annan lösning med dold elektronik men som ändå nås av ir fjärr...

Någon som har en billig rf/ir extender? :)

15. tommib
    Självbyggare · Nivå 22
    IR-extenders finns billigt på ebay...