Jag har en ytterkällarvägg i betong i ett hobbyrum som jag skulle vilja snygga till. Egentligen borde hela väggen putsas, men det verkar lite svårt och omständigt. Jag tänkte därför testa att vara fylla igen alla ojämnheter och kolla om det blir ok resultat. Det rör sig tex om glipor mellan betongelement, spår av gamla ingjutna reglar och allmänt ful gjutning. Vad skall jag ha för produkt för detta för att göra det så enkelt som möjligt?
Är det mindre hål och sprickor så fungerar det med husfix...A arasmus skrev:Jag har en ytterkällarvägg i betong i ett hobbyrum som jag skulle vilja snygga till. Egentligen borde hela väggen putsas, men det verkar lite svårt och omständigt. Jag tänkte därför testa att vara fylla igen alla ojämnheter och kolla om det blir ok resultat. Det rör sig tex om glipor mellan betongelement, spår av gamla ingjutna reglar och allmänt ful gjutning. Vad skall jag ha för produkt för detta för att göra det så enkelt som möjligt?
Knacka loss allt löst först, putsa med en stålborste och vattna ytan med en blomspruta innan du lägger på husfix.
Det är rätt mycket som skall spacklas, men det kanske funkar med husfix ändå? Ser det mer som en fylla-igen-ett-hål-grej.anders07 skrev:
Jag spacklade mina kaklade badrumsväggar med vit fix.A arasmus skrev:
Primer först och sen är det bara att spackla.
Fixet blandar man enkelt för hand, väldigt lättblandat.
Väldigt lättspacklat då fixet fäster bra och har lång öppentid.
Ger en ljus betongliknade yta när det torkat.
Jag förseglade mina väggar med försegling avsedd för microcement.
https://www.bauhaus.se/fastmassa-probau-510-multifix-15-kg-4-6-m
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara