Hejsan. Väggarna börjar bli klara i källaren och nu är det dags att ta itu med golvet. Som ni ser på bilden så är betongen i behov av att spacklas eller flytas. En del gammal färg flagar och det bästa hade ju varit att hålla golvet "öppet" det finns en slags färgad betonglasyr som är genomsläpplig, men vad flytar man med? Är flytapackel ens genomsläppligt? Tacksam för tips! Att lägga klinker vill jag undvika pga av kostnaden och att alla dörrar måste justeras. Med min vanliga tur så skulle det säkert bli fel i nån avloppsledning så att golvet får bilas upp med. Vill hålla det enkelt!
Det finns flytspackel som är avsett för fuktiga miljöer. De är dock ganska dyra om jag inte minns fel?Men jag tycker att golvet ser ganska plant ut? Behövs verkligen flytspackel?
Ett alternativ till klinkers kan ju annars vara att slipa bort all lös färg och måla med diffussionsöppen epoxifärg. Hållbart och bra i denna miljö med tanke på att den andas.
Ett alternativ till klinkers kan ju annars vara att slipa bort all lös färg och måla med diffussionsöppen epoxifärg. Hållbart och bra i denna miljö med tanke på att den andas.
Klicka här för att svara