Byggahus.se

Fixa en betongliknande vägg

1. J
    Medlem Nivå 1
    Hej! Jag behöver tips och råd angående att skapa en betongliknande vägg ovanför diskbänk. Jag har läst runt och sett att flera spacklar och lackar, eller kör med olika sorters gips osv. Bomba mig gärna med förslag om någon av er gjort något liknande och hur ni gick till väga. Tanken är att göra detta på fler väggar i min lägenhet för att få en bra helhet. Tack på förhand!

2. P
    Medlem Nivå 5
    Kolla på gårdagens Husdrömmar på svt play.

I ett badrum var det någon sorts sandstensputs som var ganska läcker...

De säger vad det heter men jag minns inte riktigt.

3. J
    Medlem Nivå 1
    Det ska jag kolla närmre på! Tack!

4. J
    Medlem Nivå 6
    kolla kalklitir annars! det blir supersnyggt och får en snygg betongkänsla :)

5. A
    Medlem Nivå 1
    Detta var ett tips som verkar motsvara precis det jag önskar mej, men vet du om färgen finns att köpa ute i butik ? Skulle vilja se den i verkligheten först innan jag köper, plus att jag i första skedet inte behöver så mycket, känns alltid lite jobbigt att köpa via nätet då :)

6. J
    Medlem Nivå 6
    jag vet inte om det går att köpa i butik men det går nog att köpa i mindre förpackningar. man blandar pulvret med vatten tror jag, har en kompis som målat en fondvägg med det. det blir riktigt bra resultat!

7. J
    Medlem Nivå 6
  8. R
    Nybyggare · Nivå 5
    Om du bor i Sthlm kan jag rekommendera en tripp till Måleributiken i Alvik, dom har tagit in just en sådan produkt. Den ska börjas säljas nu under våren, dom har gjort en hel vägg som prov. Väldigt realistisk!

9. A
    Medlem · Nivå 14
    Gamla biografen för dom som är intresserad av historia...

• Laddar…
  10. N
    Medlem Nivå 1
    I pojkens rum har vi tapeteserat med ett belong liknande tapet.
    Ser väldig bra ut.

11. N
    Medlem Nivå 1
    Betong inte belong

12. M
    Medlem · Nivå 11
    tadelakt är ju en produkt som används i badrum som kan ge betongutseende.. bildgoogla!

13. M
    Medlem · Nivå 11
    stone tadekakt bildgoogla det!

14. jeppeknaster
    Medlem Nivå 11
    Deco design i uppsala. Säljer tadelakt, beton cire, stone och claystone.

15. P
    Medlem Nivå 2
    Finns en våtrumsskiva från fibo-trespo som heter cracked cement. liknar betong och är helt vattentätt vilket kanske är en fördel i ett kök?