Byggahus.se
Har en golvbrunn där jag och besiktningsmannen inte är överens. Kanske inte snyggaste arbetet men är detta godkänt enligt er andra som jobbar med sånt här?

• En smutsig tvättmaskinöppning syns, grå tätningsring, vit byggnad, silverfärgad trumma.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Helt normalt, säkert snyggare än snittbananbrunnen ;)

• Gilla
Hjaal och 2 till
  • Laddar…
T
Vad är problemet? Vad är ni inte överens om?

T tank77 skrev:
Vad är problemet? Vad är ni inte överens om?
Jag tycker att det är ok, men han säger att det inte är fackmannamässigt och en anmärkning, som skrämmer köparen till huset...

Krilleman
Vilken anmärkning har du fått på detta?

"Ej fackmannamässig" har jag svårt att tro en besiktningsman uttrycker sig utan tillägg.

Skriv gärna helheten så blir debatten mer saklig!

Redigerat:
Ser helt normalt ut. Vad har han noterat på detta?
Är det anticimex som har besiktat? Isåfall är jag inte förvånad om det finns synpunkter på normala saker.

Ett ev nedslag kan väl vara att fix täcker manschetten. För mig är dock det mekaniska skyddet som denna fix innebär och som minskar risken vid tex städning långt bättre än att kunna se manschetten som vissa instruktioner brukar förespråka

• Gilla
Ohchips och 1 till
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Vilken anmärkning har du fått på detta?

"Ej fackmannamässig" har jag svårt att tro en besiktningsman uttrycker sig utan tillägg.

Skriv gärna helheten så blir debatten mer saklig!

Jag var ej närvarande och vi misstänker att besiktningsmannen är kompis med köparen. Vi har inte fått något protokoll utan det är info från säljaren. Har bett att få prata med besiktningsmannen men ville stämma av först. Tror att de kör en fuling…

Claes Sörmland
Golvbrunnen är väl besiktningsmännens sista halmstrå, enda stället man möjligen kan se tätskiktet. Så nu börjar det bli ett problem att de inte kan se det ens där p g a välapplicerat fix? Kanske dags att dra ned på alla resurser som helt i onödan läggs på dessa besiktningsmän som bara skapar oro och konflikter. Handelsresande i rädsla och oro.

• Gilla
guggen och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.