Byggahus.se

Fiskars lång sekatör - finns det alternativ?

502 läst  5 svar

1. S
    Medlem Nivå 6
    Den här sekatören från Fiskars är helt briljant. Funkar både med enhands- och tvåhandsfattning Tyvärr verkar den inte säljas längre. Finns det något liknande från någon annan tillverkare? Annars måste jag börja låsa in mitt exemplar i kassaskåpet ;)
    upload_2019-8-11_20-50-26.png

2. B
    Medlem Nivå 1
  3. C
    Medlem · Nivå 15
    Sök på stångsekatör. Tror dock att Fiskars är ensamma om just den där konstruktionen. Vi har en från Silky tror jag det är, och den fungerar bra, men då har jag å andra sidan aldrig testat Fiskars variant så jag vet inte hur den står sig i jämförelse.

4. B
    Husägare · Nivå 5
  5. S
    Medlem Nivå 6
    Tack för tipsen! ARS var ett nytt märke för mig men det ser ut att vara bra grejer. Billiga stångsekatörer jag har tittat på har varit väldigt glappiga. Fortfarande tråkigt att Fiskars variant har försvunnit...den är för övrigt formgiven av geniet Olavi Lindén som ligger bakom massor av innovationer på Fiskars, bland annat den klassiska orange saxen.

6. B
    Medlem Nivå 1
    Jag köpte först en Fiskars teleskopstångsekatör med någon typ av rem på insidan men redan efter 1 dags klippning av äppelträd så hade remmen sträckt ut sig så mycket att den var oanvändbar. Efter det köpte jag en ARS och den har ett metallbleck som löper genom skaftet istället och töjs inte ut. Den händer att den kärvar och inte vill öppna sig ibland men för det mesta fungerar den.

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka