Byggahus.se

Fiskarheden

1. A
    Medlem Nivå 1
    Jag och sambon har kollat på ett hus som Fiskarheden har.

Vill gärna ha synpunkter på företaget från er som håller på att bygga ett av deras hus nu eller har gjort det tidigare. Hur det har funkat? Har tidsramen hållt? m.m.

2. snackan68
    Medlem Nivå 6

Re: Fiskarheden

Eftersom ingen kan svara er på detta skulle nog jag reservera mig för Fiskarheden...

Lycka till // Snäckan

3. A
    Medlem Nivå 1

Hej...
    ...ja det verkar inte bättre...konstigt ändå eftersom andra skrivit om Fiskarhedenvillan och de verkar nöjda.
    Har inte läst att någon är direkt missnöjd?! :-?

4. snackan68
    Medlem Nivå 6

Hej igen, Vi hade kontakt med dem, men skrev aldrig kontrakt med dem SOM TUR VAR!

Säljaren var inkompetent vad gäller byggen och så fick vi ett finare hus til bättre pris genom Allmgehus.

Läs mer på vår sida under val av entreprenör

Ha det// Snäckan

5. A
    Medlem Nivå 4

Finns det inte någon i er närhet som byggt med FH? Jag tror att det blir mer ärligt för er egen skull om ni själva tar in referenser. Går man genom en säljare och får namn genom denne så är det klart att de ger er namn på de kunder som de vet är nöjda. Om ni har tänkt att ta entreprenad genom FH får ni samtidigt tips och råd om vilka ni ska anlita. Vi bygger med FH,eller bygger och bygger, vi har inte kommit tillräckligt långt i vårt byggande för att jag ska kunna rekommendera dem. När vårt hus är färdigbesiktigat och klart, vet jag om jag kan rekommendera dem eller inte. När vi kontaktade FH hade vi redan bestämt oss för att bygga med dem, men vi hade i alla fall varit i kontakt med en som byggt med FH i närheten av oss. Han var hur nöjd som helst, allt gick enligt planerna och huset blev färdigt tidigare än det var planerat. Vi fick samtidigt rekommendationer på vilka entreprenörer som hade fungerat bra. Vi ska bygga ett Domherren, de gjuter plattan v.35 och brädhögen kommer v.42. Jag hoppas att även vi i vinter kan rekommendera FH, inte bara säljkontoret utan även deras entreprenörer.

6. A
    Medlem Nivå 1

Tack för tipsen! :)

Det är Domherren som vi själva är intresserade av och har fått prisuppgifter av Fiskarheden.
    Sen funderar jag på Allmogehus också, de har fina hus - undrar om det skiljer mycket i pris??

7. snackan68
    Medlem Nivå 6

Ja det skiljer i pris. Allmoge blev billigare!!!

Glöm inte bort att FH är lösvirke och tar fler mantimmar att resa, om ni nu inte ska bygga helt själva. Det gäller att jämföra entreprenaderna oxå.

Had det!

// Snäckan

8. J
    Medlem Nivå 3

Hej Anna,

Vi har beställt ett Fiskarheden hus, Entitan, men vi har dock ritat om planlösningen. Vi har tomt i ett kulturminnesområde och vi börjar bygga i vår.

I samma by som vi ska bygga så ska även ett annat par också sätta upp en Fiskarheden, men Tärnan, tror jag det var. Deras kusin har byggt ett Entitan och var jättenöjda. Jag träffade även på ett annat par som hade byggt hus 2 gånger och båda gångerna så hade de valt Fiskarheden (de bytte ort), detta borde verkligen tala för att dom är bra om man anlitar dem igen.

Våran kalkyl hamnar på 1 500 000 med tomt och då kommer vi göra allt jobb själva, bortsett från stomresningen.

Lycka till  :D

9. A
    Medlem Nivå 1

Ja, då verkar ju de nöjda eftersom de köpt deras hus igen. Det var bra betyg!

Eftersom både jag och min sambo jobbar så har vi lite svårt att göra så mycket själva på huset. I och med det blir det ju dyrare.

10. B
    Medlem Nivå 1

Det är ett mkt prisvärt bygge. Vi har byggt ett FH Lärkan med lite omändringar och en tillbyggnad med ekodel samt relaxdel vid bastudelen. och vi har utrustat det rikligt. Vi har inte slagit i en spik själva utan det ända vi skall göra är yttre målning. Vi jämförde mot de flesta samt att vi byggt förut och då ett älvsbyhus känns detta kanon. Både kvaliten samt priset. Kalkylen har hållt till 100% och vi har haft perfekta entrepenörer och även säljaren på FH har vart mkt engagerad.

Vi flyttar in om en vecka och kan rekommendera FH till 100%.

11. J
    Medlem Nivå 3

Hej Bukeu20,

Vad kul för er! Längtar själv tills vi börjar sätta fart med allt, dock har vi långt kvar *S* Vi beräknar att börja vecka 15 nästa år och håller nu på att rusta upp ett hus som står på tomten som ska bli gäststuga!

Om vi hade anlitat snickare för allt jobb hade vi hamnat på 1 500 000, så genom att göra en hel del själva så sparar vi 200 000kr, så jag håller med dig, det är väldigt prisvärt och vi får ett hus med kanonstandard!

12. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 22

Snäckan
    Vad får dig att reservera dig för FH´s hus?
    Skulle det vara ett dåligt val för att ingen svarat på hennes fråga, eller vad?

13. J
    Medlem Nivå 3

När det gäller inkompetenta säljare så lär du hitta såna i stort sett hos alla företag... Den vi har varit i kontakt med plus den som våra bekanta har är suveräna.

Som jag skrev tidigare så vet jag de som har byggt ett FH hus två gånger och det om något borde säga att det är bra hus?!

:)

14. M
    Medlem Nivå 1

Hej!

Kan rekommendera FH fullt ut. Det fungerar bra med allt, från beställning och konstruktion fram till leverans och byggnation. Har själv byggt en "svanen".

/Magnus

15. A
    Medlem Nivå 1

Hej.

Många bra synpunkter från er...... tackar så mycket. :) Har nya idéer hela tiden och nu funderar vi på att köpa material från Polen - skulle spara en massa pengar på det + att vi har en kompis som har en byggfirma som kommer att bygga huset i så fall.

Försöker få tag på en k-ritning från Fiskarheden och vi får väl se hur villiga de är att ge oss en sådan....

Mvh, Anna.