Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Fiskalsgatan - ett ständigt pågående projekt

1. AndersPS
    Renoverare · Skåne · 1 928 inlägg
    Uppdatering: Fakturan på bygglovet kom, 1565:- varav 290:- avser "kommunikation med sakägare".

2. Appendix
    Husägare · Roslagen · 3 628 inlägg

Appendix

Husägare
    Ytterst vettigt.

"mindre bygglovspliktig åtgärd" eller?

3. AndersPS
    Det stod "Fasadändring, mur/plank, solfångare" som benämning på fakturan.

• Laddar…
  4. AndersPS
    Det ligger ett gäng bilder i mobilen och väntar på att laddas upp. Några är ju riktigt trevliga att se tillbaks på, som denna!

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_1925.jpeg

Taket är nu återställd där det tidigare var en skorsten. Det blev riktigt bra, även om det rent objektivt är tveksamt att det går att räkna hem projektet. Men gästrummet får en bättre golvyta och skjutdörr, det hade inte varit möjligt annars.

• Laddar…
  5. AndersPS
    • Laddar…
  6. AndersPS
    Har också hunnit få leverans av materialer till uterummet. Skönt att få det hemkört istället för att åka och hämta efter behov som jag brukar göra. Blev positivt överraskad att allting fanns i lager och levererades, även om det enligt hemsidan var slut i lager.

IMG_1892.jpeg

Men jag blir ju lite ledsen när jag tittade på trallen. Det är bara ett fåtal plank, varför sätter man inte någon form av skydd runt plastbanken? Tydliga och djupa märken på 4 av 15 plank och flera skador sen bilderna nedan. Vem vill lägga en sån planka liksom?

IMG_1901.jpeg
    IMG_1907.jpeg
    IMG_1906.jpeg

7. Appendix
    Husägare · Roslagen · 3 628 inlägg

Appendix

Husägare
    Fy vad tråkigt med de där skadorna och den klantiga embaleringen…. har du fått nån återkoppling på,det?

8. AndersPS
    Jag passade på att maila säljaren samtidigt som jag la upp inlägget, och de gör en omleverans. Men det känns så onödigt.

9. AndersPS
    Hmm. Sådär ska den inte låta, och absolut inte lukta bränt. Vad är det som hänt med den? Kolen? Är det värt att fixa eller bara slänga?

Logga in för att se filmer.

irriterande nog den andra maskinen som går sönder denna sommar.

10. B
    Renoverare · Göteborg · 23 inlägg

Bastiann

Renoverare
    Förmodligen inte kolen om det står ”brushless” på den ;)

11. AndersPS
    sedär, funkar gör den i vart fall inte. Borde stå useless på den…

12. richardtenggren
    Ingen-gör · Norrlandet · 5 282 inlägg
    Ryobi kanske betyder useless på japanska? ;)

13. AndersPS
    IMG_1694.jpeg

I somras åkte vi till Skottland, tredje försöket och äntligen kom vi iväg. Varför detta intresse för Skottland, att vi försökt resa dit inte mindre än 3 gånger? Var det för whiskeyn och det vackra landskapet?

IMG_1747.jpeg

Inte riktigt, min sambos pappa kommer från Skottland men på grund av pandemin hade vi inte haft möjlighet att åka dit och besöka dem ännu, trots att Kasia och jag varit ett par i 3 år. Videosamtal i all ära, men det är inte riktigt samma sak som att träffa föräldrarna "på riktigt".

Livet går ju trots allt inte bara ut på att bygga hus, utan även att bygga relationer och livet. Så fint att äntligen fått fördjupa banden mer hennes familj.

Redigerat 27 sep 21:23
  14. AndersPS
    Ännu en bild från lite tidigare, drygt en månad sen, när man ska jobba lite på kvällen och plötsligt är det mörkt och klockan är tjugo i tio. Och man står på byggställningen och funderar på hur bra man är på att planera… Men vackert är det, varför byggde vi inte en terrass på taket?

614294-0f71675aef913be03eb7c72d78fa26ca.jpg

Nu är det istället dyngmörkt redan strax efter halv åtta, och mina batteridrivna lampor från Amazon var trasiga och reklamerades :(

Redigerat 27 sep 21:17
    • Laddar…
  15. AndersPS
    Hmm... såhär är det inte tänkt att se ut. Lite fundersam innan jag kom fram till orsaken, att "hatten" låg snett på. Som det kan gå.

Logga in för att se filmer.

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.