Hej

Försöker googla mig till om styrlager är bytbara på kantfräsar. Novis som man är så är inte svaret uppenbart. I butiker ser man bara frågande ut.

Vad säger detta gäng?

Lars-Göran Lindström Lars-Göran Lindström skrev:
Hej

Försöker googla mig till om styrlager är bytbara på kantfräsar. Novis som man är så är inte svaret uppenbart. I butiker ser man bara frågande ut.

Vad säger detta gäng?
Cobolt som bl.a. Toolab säljer har utbytbara lager.
Köper man billiga fräs stål så kan det nog variera.

Hittade vad jag behövde hos Cobol när jag kontaktade dem direkt.
Tyvärr är kompetensen i butik väldigt varierande. Jag pratar om Beijers, Hornbach, Bauhaus m.fl. Kanske är det ett ämne för annan tråd.

• Gilla
Hep
  • Laddar…
Bra att du hittade. Den typen av mer detaljerad kunskap hittar man tyvärr sällan på de ställen du nämner. Om du bor i stockhomstrakten kan jag rekommendera ett besök till Tool Trust i Sollentuna.

Eller egentligen ska jag kanske inte rekommendera det, då det kan bli väldigt dyrt. Det är som att besöka de där ställena som skryter om att de har flera tusen sorters lösgodis, fast här är det frässtål och tillbehör de har orimligt mycket av. Det och kunskap om sakerna de säljer.

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
har du inte bilder på dina kandidater på inköp? Mycket man oftast ser rätt tydligt om lagret är utbytbart på ett bottenmonterat lager givet skruven man då ser i änden på stålet. På tex Bosch stål syns det tydligt genom förpackningen. På ett axelmonterat lager ser man ofta tydligt ringen som håller kullagret över stålet. Nu har jag mest erfarenhet från Trend, Bosch, Cobol och enstaka Festool

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.