5 987 läst · 13 svar
6k läst
13 svar
Finns det snik-Fein multimaster att köpa?
Det finns en Best Tool som dock ej säljs i sverige, diskussion om den i denna tråd
http://www.byggahus.se/forum/verkty...-tools-dm180a-fein-multimaster.html#post97424
198 Norska kronor i denna kampanj
http://www.byggekompaniet.as/nullfem/k7-05.pdf
http://www.byggahus.se/forum/verkty...-tools-dm180a-fein-multimaster.html#post97424
198 Norska kronor i denna kampanj
http://www.byggekompaniet.as/nullfem/k7-05.pdf
Vet inte om det är en snikvariant men du har Proxxons prylar Artikelinformationgluecifer skrev:
Finnas på massor av ställen i sverige
Proxxon är snarare en miniatyr kopia, än en snikvariant. Proxxons priser och kvalitet är ju inte direkt jämförbara med Best Tools! 
Är jag helt ute å cyklar eller hur gör man en snikvariant på en maskin som redan är en snikvariant?Ardexsmitten skrev:
Tror faktiskt att det är svårt att göra en snikvariant på en maskin som kostar 200:-, nu vet jag inte vad en proxxon maskin kostar.. har faktiskt aldrig hört talas om märket.
Proxxons målgrupp är ju inte direkt byggare. Från deras hemsida:
We have been producing PROXXON MICROMOT tools for almost 30 years. High quality fine power tools for model makers, instrument mechanics, form makers, tool makers, opticians, jewellers and more.
Lite fel storlek på prylarna för att bygga hus, om det inte är en modell.
We have been producing PROXXON MICROMOT tools for almost 30 years. High quality fine power tools for model makers, instrument mechanics, form makers, tool makers, opticians, jewellers and more.
Var hittar du Fein multimaster för 200 kr?Reppo skrev:
Byggar eller inte kan jag inte svara på men liten och smidig är den och jag tror den håller hög kvalite med.Snaskpelle skrev:Proxxons målgrupp är ju inte direkt byggare. Från deras hemsida:
Men frågan var om det fanns något alltenativ tillfein och detta torde vara ett.
Det ironiska i sammanhanget är väl också att Multimaster i sig själv är en snikvariant av Feins Supercut
Det jag därimot tycker är lite småaktigt är just småmaskinsservice så kallade "erbjudande" på deras hemsida, 2475 kr exl moms för en utgående modell?? dvs 3100 sek ink moms för en maskin som har utgått, hoppas att det bara är deras hemsida som är dåligt uppdaterad. Beställde själv den NYA modellen från england i torsdags, 2700 sek inklusive DHL frakt och moms, ....
Det jag därimot tycker är lite småaktigt är just småmaskinsservice så kallade "erbjudande" på deras hemsida, 2475 kr exl moms för en utgående modell?? dvs 3100 sek ink moms för en maskin som har utgått, hoppas att det bara är deras hemsida som är dåligt uppdaterad. Beställde själv den NYA modellen från england i torsdags, 2700 sek inklusive DHL frakt och moms, ....
Härifrån köpte jag
Fein FMM 250Q MultiMaster Top : Buy Fein FMM 250Q MultiMaster Top at Axminster Power Tool Centre
De har även den gamla modellen för 2400 + frakt om man istället vill ha den modellen
Fein FMM 250Q MultiMaster Top : Buy Fein FMM 250Q MultiMaster Top at Axminster Power Tool Centre
De har även den gamla modellen för 2400 + frakt om man istället vill ha den modellen
Reppo, jag menade att Proxxon OZI 220 E är en miniatyrkopia på Fein. Den är inte jämförbar, för den är hälften så stor, både i storlek och effekt...priset följer rätt bra med också, hittade den på nätet för 1240:- inkl moms...
Proxxon anses vara bra kvalitet för det dom är tänkta till, dvs, det som Snaskpelle påpekade att dom skall användas till.
Best Toolen kan enligt min mening hålla sej borta från marknaden. Hela iden med det här specialverktyget är just dess kvalitet och presicion, vassa, smidiga kvalitetsverktyg i kombination med en hög rörelse/slipfrekvens, vilket jag tvivlar på att Best Tool kan leverera...
Proxxon anses vara bra kvalitet för det dom är tänkta till, dvs, det som Snaskpelle påpekade att dom skall användas till.
Best Toolen kan enligt min mening hålla sej borta från marknaden. Hela iden med det här specialverktyget är just dess kvalitet och presicion, vassa, smidiga kvalitetsverktyg i kombination med en hög rörelse/slipfrekvens, vilket jag tvivlar på att Best Tool kan leverera...
hehe, okArdexsmitten skrev:Reppo, jag menade att Proxxon OZI 220 E är en miniatyrkopia på Fein. Den är inte jämförbar, för den är hälften så stor, både i storlek och effekt...priset följer rätt bra med också, hittade den på nätet för 1240:- inkl moms...
Ber om ursäkt för mitt misstolkande..
Hoppas alla haft en trevlig helg med massa jobbade på husen hemma.. det har jag haft iallafall.. och vädrat kan ju knappast varit bättre för denna årstiden!
Liknande trådar
-
Finns det några rekommendationer för IBC-komponenter?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Spärr av lucka fungerar ej på Contura 586 Style finns det ngn skiss?
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Länsförsäkringar skryter med sitt goda rykte. Hur är det möjligt när det finns så många klagomål??
Juridik -
Till asbestkunniga: finns det verkligen i dessa (typ alla) material?
Byggmaterial & Byggteknik -
Små dieselvärmare – finns redan diskussioner om detta?
Värme allmänt