Har två handfat i min lägenhet som är från IFÖ och är från 2001, då stambyte gjordes. Packning hade svällt och det var stopp i ena, tog dit en lokal fastighetsskötare och han påstod att det inte fanns rätt packningar att få tag pga av mina handfat är så pass gamla. Han åkte och köpte en modell som var något för stor och detta har gjort att silen lutar 1-2 mm mellan vänster och höger kant och den sticker ut inne i hålen. Partade med IFÖ och de sa att det var standard och fanns och få tag i på VVS-ställe.
Får man räkna med detta om handfaten är från 2001 eller borde man klaga på jobbet? Har fått en faktura på runt 600kr så visst inte extremt dyrt. Känns lite surt om jag skulle behöva byta handfaten för att får det bra eller ska man leva med detta?
Får man räkna med detta om handfaten är från 2001 eller borde man klaga på jobbet? Har fått en faktura på runt 600kr så visst inte extremt dyrt. Känns lite surt om jag skulle behöva byta handfaten för att får det bra eller ska man leva med detta?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Den packningen och den i gummi som sitter under fatet finns att köpa lösa.
Det ser ju ut som att packningen bara har kommit på sne, dåligt monterat, montören har inte haft tålamod att få packningen i mitten.
Protte
Det ser ju ut som att packningen bara har kommit på sne, dåligt monterat, montören har inte haft tålamod att få packningen i mitten.
Protte
Skulle också gissa att den sitter snett. Men oavsett är dem ju gjorda av mjukt foam material. Om den är 3 mm för stor kan man ju ta fram kökssaxen och ta bort lite..
https://www.hornbach.se/shop/Cellplastpackning-for-siloverdel-8597222/5139835/artikel-detaljer.html
https://www.hornbach.se/shop/Cellplastpackning-for-siloverdel-8597222/5139835/artikel-detaljer.html
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad finns det för insektsnät som inte fåglarna hackar sönder?
Byggmaterial & Byggteknik -
Finns det ngn räddning
Häckar, Buskar & Träd -
Finns det någon som säljer en diskho domsjö med enkel ho?
Kök -
Finns det pluggar som är 6x120?
Byggmaterial & Byggteknik -
Svart 6 mm depron...finns det fortfarande?
Golv